Distrikt Nørrebro opent eerste eigen winkel in Den Haag | RetailDetail

Distrikt Nørrebro opent eerste eigen winkel in Den Haag

Distrikt Nørrebro opent eerste eigen winkel in Den Haag
The Sting

Distrikt Nørrebro, een formule van The Sting, gaat in Den Haag een eerste eigen winkel openen. Het merk bestaat al een tijdje binnen de winkels van The Sting, maar krijgt nu dus een volledig eigen concept.

Scandinavische invloeden

In de nieuwe winkel zullen heren- en damescollecties verkocht worden, die geïnspireerd zijn door Scandinavische invloeden. De winkel opent op 30 november zijn deuren in de Venestraat in Den Haag. In de loop van volgend jaar moeten er in Nederland nog meer vestigingen van de formule komen.

 

Het is de tweede keer op korte tijd dat The Sting een nieuw concept lanceert: eind september opende het in Amsterdam de eerste vestiging van The Cotton Club. Ook daar ging het over een eigen merk dat verzelfstandigd wordt en tot een keten zal worden uitgebouwd.

 

Het bekendste voorbeeld van een collectie die uitgroeide tot een volwaardige keten binnen The Sting is ongetwijfeld Costes, dat al met heel wat winkels te vinden is in Nederland en België. Deze zomer werd de keten Costes Men wel opgedoekt en opnieuw geïntegreerd bij de andere vestigingen van Costes.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.