Dolce & Gabbana investeert in uitbreiding winkelnetwerk | RetailDetail

Dolce & Gabbana investeert in uitbreiding winkelnetwerk

Dolce & Gabbana investeert in uitbreiding winkelnetwerk

Het Italiaanse modehuis Dolce & Gabbana gaat volgend jaar flink investeren in een uitbreiding van het aantal winkels. Ook dit jaar werd er al veel geld gestoken in het openen of vernieuwen van winkels met producten van het Italiaanse merk, maar de honger naar expansie is duidelijk nog niet gestild.

Investering van 74 miljoen euro

Dolce & Gabbana wil in 2014 liefst 74 miljoen euro investeren in het openen van nieuwe winkels of in het renoveren van bestaande filialen, meldt de Italiaanse krant Il sole 24 ore. In de eerste helft van het nieuwe jaar moeten er dertig nieuwe winkels komen in Europa, Noord-Amerika, Azië en omgeving, het Midden-Oosten en Zuid-Amerika.

 

Dit jaar investeerde Dolce & Gabbana ook al 54 miljoen euro in de opening van nieuwe winkels of de renovatie van verouderde winkels. De beslissing om flink te investeren in het winkelnetwerk is volgens managing director Christian Ruella een gevolg van de beslissing om twee jaar geleden de collecties van D&G te staken. Die vertegenwoordigden toen ongeveer veertig procent van de totale omzet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.