Hunkemöller heeft nieuwe ‘brand ambassador’

Doutzen Kroes nieuwe ambassadeur Hunkemöller

Doutzen Kroes nieuwe ambassadeur Hunkemöller

Topmodel Doutzen Kroes volgt Sylvie Meis op als ambassadeur van Hunkemöller. De Nederlandse schone ondertekende een contract van twee jaar en zal ook eigen collecties ontwerpen voor de lingerieketen.

Van Victoria’s Secret naar Hunkemöller

De 31-jarige Kroes was tot vorig jaar aan de slag bij het Amerikaanse lingeriemerk Victoria’s Secret. Het nieuwe ‘gezicht’ van de lingerieketen zal ook een eigen collectie van lingeriesetjes, badkleding en sport-bh’s ontwerpen onder de naam Doutzen's Stories.

 

Hunkemöller-topman Philip Mountford is “ontzettend blij met Doutzen Kroes als nieuwe merkambassadrice. Zij is representatief voor ons merk en als een van de belangrijkste top­modellen in de wereld kan ze ons helpen om internationaal uit te breiden”, zo zegt hij in een persbericht.

 

De van oorsprong Nederlandse lingerieketen is tegenwoordig in handen van de Amerikaanse Carlyle Group, die Hunkemöller begin dit jaar voor een bedrag tussen de 400 en 500 miljoen euro overkocht van de Franse investeerder PAI Partners. De keten is een van de grootste lingeriespeciaalzaken van Europa en telt ruim 700 filialen wereldwijd.

 

Sylvie Meis was vijf jaar lang het gezicht van de keten, maar maakte eerder dit jaar bekend een eigen modebedrijf, Meis Enterprise, op te richten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).