Hunkemöller heeft nieuwe ‘brand ambassador’

Doutzen Kroes nieuwe ambassadeur Hunkemöller

Doutzen Kroes nieuwe ambassadeur Hunkemöller

Topmodel Doutzen Kroes volgt Sylvie Meis op als ambassadeur van Hunkemöller. De Nederlandse schone ondertekende een contract van twee jaar en zal ook eigen collecties ontwerpen voor de lingerieketen.

Van Victoria’s Secret naar Hunkemöller

De 31-jarige Kroes was tot vorig jaar aan de slag bij het Amerikaanse lingeriemerk Victoria’s Secret. Het nieuwe ‘gezicht’ van de lingerieketen zal ook een eigen collectie van lingeriesetjes, badkleding en sport-bh’s ontwerpen onder de naam Doutzen's Stories.

 

Hunkemöller-topman Philip Mountford is “ontzettend blij met Doutzen Kroes als nieuwe merkambassadrice. Zij is representatief voor ons merk en als een van de belangrijkste top­modellen in de wereld kan ze ons helpen om internationaal uit te breiden”, zo zegt hij in een persbericht.

 

De van oorsprong Nederlandse lingerieketen is tegenwoordig in handen van de Amerikaanse Carlyle Group, die Hunkemöller begin dit jaar voor een bedrag tussen de 400 en 500 miljoen euro overkocht van de Franse investeerder PAI Partners. De keten is een van de grootste lingeriespeciaalzaken van Europa en telt ruim 700 filialen wereldwijd.

 

Sylvie Meis was vijf jaar lang het gezicht van de keten, maar maakte eerder dit jaar bekend een eigen modebedrijf, Meis Enterprise, op te richten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.