E5 Mode rolt nieuw concept uit naar alle winkels | RetailDetail

E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

E5 Mode gaat al zijn winkels in België voorzien van het nieuwe concept, waarbij er meer wordt ingezet op beleving en er personal shoppers aanwezig zijn. Dat doet de keten omdat het concept goed aansloeg bij de eerste testtwinkels.

Concurrentie met online markt

In het concept, dat werd getest bij tien winkels, kunnen klanten onder andere een eigen personal shopper reserveren, die ze dan voor één uur beschikbaar krijgen. Het gaat daarbij over eigen medewerkers, die daar allemaal een speciale opleiding voor krijgen.

 

“Voor ze de winkel ingaan, zullen zij een gesprek voeren met de klant om te zien wat de verwachtingen zijn. Op basis van dat gesprek trekken de klant en de personal shopper de winkel in om stukken te kiezen en te passen. We willen dat het steeds gaat om een vertrouwd persoon, die goed kan inschatten wat mensen zoeken en nodig hebben”, zegt CEO Ronald Boeckx.

 

Met de personal shoppers wil e5 Mode vooral de concurrentie aangaan met de online markt. “Waar de voordelen van online shoppen vooral liggen bij het bijna oneindige aanbod, ligt de kracht van de winkels in de persoonlijke service”, meent Boeckx. “We merken dat veel mensen behoefte hebben aan advies en ondersteuning bij het winkelen.”

 

Volgens Boeckx komen andere ketens dan ook voornamelijk in de problemen omdat ze zich niet kunnen aanpassen aan de noden van de klant. “Het is tenslotte de klant die het verkoopkanaal kiest en het is de retailer die zich moet aanpassen. Dit is ons model om meerwaarde te geven aan onze winkels.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.

Einde verhaal voor sportwebwinkel Athleteshop

02/07/2018

Sportwebwinkel Athleteshop heeft het faillissement aangevraagd. Al sinds begin dit jaar kwamen veel klachten binnen over te late en slechte leveringen, en nu zouden ook verschillende leveranciers de samenwerking hebben stopgezet.