e5 Mode wil meer beleving in zijn winkels | RetailDetail

e5 Mode wil meer beleving in zijn winkels

e5 Mode wil meer beleving in zijn winkels

Modeketen e5 Mode gaat een nieuw concept testen, waarbij de winkels meer beleving moeten bieden. De primeur is alvast voor Aartselaar en Hasselt: zij gaan moeten aantonen dat fysieke winkels zo een vuist kunnen maken tegen de online concurrentie.

Sfeer en beleving

“We gaan onze winkels proberen aan te passen aan de behoefte van de klant van vandaag”, zegt verkoopsmanager Sigrid Waeterloos volgens HBVL. “Door het online gebeuren is het consumentengedrag gewijzigd. Tien jaar geleden was je verplicht om fysiek naar een winkel te gaan om iets te kopen. Nu heb je de keuze: ik shop online of in de winkel. Er moet een reden zijn om naar de winkel te komen. Daarom hebben we aan onze medewerkers op de vloer gevraagd wat volgens hen de vragen van de klanten zijn en hebben we op basis daarvan een nieuw concept ontwikkeld.”

 

In dat nieuwe concept wordt er onder andere meer ingezet op sfeer en beleving. Zo komt er een koffiehoek in de winkels en is er ruimte voor modeshows en demonstraties. Daarnaast worden alle verkoopsters opgeleid tot personal shoppers.

 

Personal shopper

“Onze klanten kunnen online een afspraak met een personal shopper boeken”, vertelt winkelmanager Patricia Cox. “De klant heeft zelf weinig tijd, maar onze eigen mensen kennen onze collectie perfect. Ze krijgen een uur lang een personal shopper ter beschikking.” In dat uur spreekt de personal shopper eerst uitvoerig met de klant, waarna ze doorheen de winkel enkele outfits gaat samenstellen.

 

De modeketen mikt normaal op 40-plussers, maar het hoopt in het nieuwe concept een breder publiek aan te trekken. “Ons doelpubliek blijft 40+”, zegt CEO Ronald Boeckx aan GVA. “Maar alle leeftijdscategorieën willen ‘mee’ zijn en de generatiekloof valt weg en verjongt als het ware. We willen elk bezoek de moeite waard maken. Met persoonlijk advies, een unieke beleving en een wekelijkse evenementenkalender, spelen we in op de evolutie van onze doelgroep en hun koopgedrag.” Daarom zal ook het assortiment uitgebreid wordenmet onder andere Opus en Geisha.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.