Ecco opent derde premium store in Rotterdam

Ecco opent derde premium store in Rotterdam

Ecco opent derde premium store in Rotterdam
Ecco

Het Deense schoenen- en tassenlabel Ecco opent vandaag een derde premium store in Nederland. Als locatie voor de nieuwe winkel werd gekozen voor een druk bezocht winkelcentrum in Rotterdam.

Nieuw Premium-concept


In het Rotterdamse winkelcentrum Alexandrium opent de Deense lederspecialist Ecco vandaag een premium store, die net als de winkels in Amsterdam en Utrecht een uitgangsbord moet worden van het schoenen- en lederwarenmerk. De winkel werd ruim en stijlvol ingericht met luxueuze materialen, maar straalt toch volop de Scandinavische look en feel uit waarmee het merk zich associeert.

 

“Ecco staat voor modern Deens design, dat heritage met innovatie combineert en comfort en stijl samenbrengt,” zo valt te horen bij Erik Heldoorn, Sales Director Core Europe bij Ecco: “Met het nieuwe Premium concept, dat eerder al in Hamburg en Shanghai werd toegepast, kunnen we ons ook in Nederland nog beter als merk profileren”. Behalve nieuwe winkels aan zijn portfolio toevoegen blijft Ecco ook investeren in innovatie, en dat legt de Denen geen windeieren: Ecco zag zijn omzet vorig jaar nog groeien tot 1,27 miljard euro en registreerde 185 miljoen euro brutowinst, waarmee 2017 de boeken inging als “het beste jaar ooit” voor het merk. 

 

De nieuwe premium store in Rotterdam Alexandrium opent op 30 maart de deuren en zal de huidige voorjaarscollectie van Ecco etaleren. Die is overigens ook te bewonderen in de 54 mono brand stores die het merk in Nederland heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.