Ecco opent derde premium store in Rotterdam

Ecco opent derde premium store in Rotterdam

Ecco opent derde premium store in Rotterdam
Ecco

Het Deense schoenen- en tassenlabel Ecco opent vandaag een derde premium store in Nederland. Als locatie voor de nieuwe winkel werd gekozen voor een druk bezocht winkelcentrum in Rotterdam.

Nieuw Premium-concept


In het Rotterdamse winkelcentrum Alexandrium opent de Deense lederspecialist Ecco vandaag een premium store, die net als de winkels in Amsterdam en Utrecht een uitgangsbord moet worden van het schoenen- en lederwarenmerk. De winkel werd ruim en stijlvol ingericht met luxueuze materialen, maar straalt toch volop de Scandinavische look en feel uit waarmee het merk zich associeert.

 

“Ecco staat voor modern Deens design, dat heritage met innovatie combineert en comfort en stijl samenbrengt,” zo valt te horen bij Erik Heldoorn, Sales Director Core Europe bij Ecco: “Met het nieuwe Premium concept, dat eerder al in Hamburg en Shanghai werd toegepast, kunnen we ons ook in Nederland nog beter als merk profileren”. Behalve nieuwe winkels aan zijn portfolio toevoegen blijft Ecco ook investeren in innovatie, en dat legt de Denen geen windeieren: Ecco zag zijn omzet vorig jaar nog groeien tot 1,27 miljard euro en registreerde 185 miljoen euro brutowinst, waarmee 2017 de boeken inging als “het beste jaar ooit” voor het merk. 

 

De nieuwe premium store in Rotterdam Alexandrium opent op 30 maart de deuren en zal de huidige voorjaarscollectie van Ecco etaleren. Die is overigens ook te bewonderen in de 54 mono brand stores die het merk in Nederland heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).