Eerste ‘Click & Buy’-modeshow voor Hunkemöller

Eerste ‘Click & Buy’-modeshow voor Hunkemöller

Eerste ‘Click & Buy’-modeshow voor Hunkemöller
Hunkemöller

Hunkemöller heeft deze week voor een dubbele primeur gezorgd: de lingerieketen hield niet alleen zijn eerste modeshow die via livestream wereldwijd te volgen was, de kijkers konden de outfits van hun dromen ook meteen kopen met enkele muisklikken.

 

“See now, buy now”

Onder de livestream van de modeshow, die maandag in de Amsterdamse evenementenhal Afas Live werd gepresenteerd door topmodel Doutzen Kroes, verscheen telkens een roze blokje “Save Look” gevolgd door een cijfer. Even aanklikken volstond om de bewuste outfit meteen in de ‘wishlist’ op te slaan. Na de show kon men dan rustig de juiste maat selecteren en het koopproces afronden.

 

Met deze “Click & Buy”-modeshow speelt Hunkemöller handig in op de “See now, buy now”-trend in de modewereld. Vroeger verliep er soms tot een half jaar tussen de modeshow en het moment waarop de nieuwe collectie in de winkel lag, maar dat is in deze tijden van ‘fast fashion’, sociale media en e-commerce niet langer een optie.

 

De hele show is overigens nog altijd te bekijken op de website van Hunkemöller, inclusief de optie om bij interesse het lingeriesetje of de badmode-item meteen online te bestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).