Eerste ‘Click & Buy’-modeshow voor Hunkemöller

Eerste ‘Click & Buy’-modeshow voor Hunkemöller

Eerste ‘Click & Buy’-modeshow voor Hunkemöller
Hunkemöller

Hunkemöller heeft deze week voor een dubbele primeur gezorgd: de lingerieketen hield niet alleen zijn eerste modeshow die via livestream wereldwijd te volgen was, de kijkers konden de outfits van hun dromen ook meteen kopen met enkele muisklikken.

 

“See now, buy now”

Onder de livestream van de modeshow, die maandag in de Amsterdamse evenementenhal Afas Live werd gepresenteerd door topmodel Doutzen Kroes, verscheen telkens een roze blokje “Save Look” gevolgd door een cijfer. Even aanklikken volstond om de bewuste outfit meteen in de ‘wishlist’ op te slaan. Na de show kon men dan rustig de juiste maat selecteren en het koopproces afronden.

 

Met deze “Click & Buy”-modeshow speelt Hunkemöller handig in op de “See now, buy now”-trend in de modewereld. Vroeger verliep er soms tot een half jaar tussen de modeshow en het moment waarop de nieuwe collectie in de winkel lag, maar dat is in deze tijden van ‘fast fashion’, sociale media en e-commerce niet langer een optie.

 

De hele show is overigens nog altijd te bekijken op de website van Hunkemöller, inclusief de optie om bij interesse het lingeriesetje of de badmode-item meteen online te bestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Niet Amazon, maar Walmart neemt Indiase marktleider over

07/05/2018

Ondanks een verleidelijk aanzoek van Amazon gaat de Indiase e-tailer Flipkart toch over in handen van Walmart en - opvallend - Google-eigenaar Alphabet. Voor 15 miljard dollar krijgen de Amerikanen zowat 75% van de aandelen in Flipkart in handen.