Eerste Amerikaanse winkels stuwen omzet Primark | RetailDetail

Eerste Amerikaanse winkels stuwen omzet Primark

Eerste Amerikaanse winkels stuwen omzet Primark

 Associated British Foods, het moederbedrijf van de Ierse modeketen Primark, stelt dat de omzet van Primark in de eerste helft van het boekjaar met vier procent zal stijgen. Voor wisselkoerseffecten zou er een stijging zijn van 7,5 procent.

 

Meer dan miljoen vierkante meter winkeloppervlakte

Primark verwacht dat de vergelijkbare omzet in de eerste helft van het jaar ongeveer gelijk zal blijven met een jaar eerder. In de eerste maanden van het jaar presteerde Primark sterk, maar de warme winter zorgde ervoor dat de prestaties rond Kerstmis beneden de verwachtingen waren.

 

De omzet van de modeketen stijgt voornamelijk dankzij de groeiende winkeloppervlakte van Primark. Zo opende het zes nieuwe winkels in, waardoor het totaal aantal winkels momenteel neerkomt op 299 stuks, goed voor iets meer dan 1 miljoen vierkante meter winkeloppervlakte.

 

In november opende Primark zijn tweede winkel in de Verenigde Staten, in Pennsylvania. Dit kalenderjaar moeten daar nog eens zes Amerikaanse winkels bijkomen. In april zal ook de eerste Italiaanse winkel zijn deuren openen, in Arese nabij Milaan. In de zomer van 2017 moet ook in Firenze een nieuw filiaal openen. Alles samen wil Primark in het huidige financiële jaar 130.000 vierkante meter nieuwe winkeloppervlakte openen.

 

Primark blijft ook verder investeren in de uitbreiding van zijn logistiek netwerk. Zo moet dit jaar het nieuwe distributiecentrum in Roosendaal de deuren openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.