Arket, nieuw concept H&M, opent morgen de deuren | RetailDetail

Eerste Arket, nieuw concept H&M, geopend in Londen

Eerste Arket, nieuw concept H&M, geopend in Londen
Instagram

Met Arket is vandaag in Londen nog maar eens een nieuw enseigne van de Zweedse modegroep H&M geopend. De primeur van het concept, dat op 17 september ook zijn weg zal vinden naar Brussel, was voor Regent Street.

Minimalisme

Op het eerste zicht lijkt Arket misschien wel het meest Scandinavische merk te worden van H&M. Het nieuwe concept mikt immers niet op collecties die snel worden vernieuwd, maar wel op een aantal basisstukken die indien nodig worden aangepast aan het seizoen, maar heel het jaar door beschikbaar zullen zijn in verschillende kleuren. Arket mikt dus niet op korte trends, maar wel op echte klassiekers. De prijzen zullen in het hogere segment bij H&M vallen.

 

“We hebben zaken gekozen die je echt nodig hebt, maar dan wel daar de beste versie van”, zegt creatief directeur Ulrika Bernhardtz. Naast de eigen kleding zal er ook een klein assortiment te vinden zijn van andere merken, zoals Adidas, Nike en Veja.

 

Die eenvoud is ook terug te vinden in het interieur van de winkel, waar gebruik wordt gemaakt van witte muren en witte kledingrekken en tafels. Voor de vloer werd gekozen voor een eenvoudige en robuuste parketvloer. Klanten worden in de winkel ook niet overspoeld door informatie. Die kunnen ze wel zelf opzoeken op de website van Arket, waar met een code meer informatie over een product te vinden is.

 

Plek waar klant wil zijn

Algemeen directeur Lars Axelsson liet eerder al verstaan dat een winkel van Arket moet aanvoelen als winkelen op een markt. In dat opzicht werd er ook voor gekozen om een koffiebar te openen in de winkel, waar een kleine selectie drankjes en salades kan worden besteld. De vestingen van Arket moet zo een plek worden waar klanten aanwezig willen zijn, in plaats van een winkel waar ze snel komen shoppen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).