Arket, nieuw concept H&M, opent morgen de deuren | RetailDetail

Eerste Arket, nieuw concept H&M, geopend in Londen

Eerste Arket, nieuw concept H&M, geopend in Londen
Instagram

Met Arket is vandaag in Londen nog maar eens een nieuw enseigne van de Zweedse modegroep H&M geopend. De primeur van het concept, dat op 17 september ook zijn weg zal vinden naar Brussel, was voor Regent Street.

Minimalisme

Op het eerste zicht lijkt Arket misschien wel het meest Scandinavische merk te worden van H&M. Het nieuwe concept mikt immers niet op collecties die snel worden vernieuwd, maar wel op een aantal basisstukken die indien nodig worden aangepast aan het seizoen, maar heel het jaar door beschikbaar zullen zijn in verschillende kleuren. Arket mikt dus niet op korte trends, maar wel op echte klassiekers. De prijzen zullen in het hogere segment bij H&M vallen.

 

“We hebben zaken gekozen die je echt nodig hebt, maar dan wel daar de beste versie van”, zegt creatief directeur Ulrika Bernhardtz. Naast de eigen kleding zal er ook een klein assortiment te vinden zijn van andere merken, zoals Adidas, Nike en Veja.

 

Die eenvoud is ook terug te vinden in het interieur van de winkel, waar gebruik wordt gemaakt van witte muren en witte kledingrekken en tafels. Voor de vloer werd gekozen voor een eenvoudige en robuuste parketvloer. Klanten worden in de winkel ook niet overspoeld door informatie. Die kunnen ze wel zelf opzoeken op de website van Arket, waar met een code meer informatie over een product te vinden is.

 

Plek waar klant wil zijn

Algemeen directeur Lars Axelsson liet eerder al verstaan dat een winkel van Arket moet aanvoelen als winkelen op een markt. In dat opzicht werd er ook voor gekozen om een koffiebar te openen in de winkel, waar een kleine selectie drankjes en salades kan worden besteld. De vestingen van Arket moet zo een plek worden waar klanten aanwezig willen zijn, in plaats van een winkel waar ze snel komen shoppen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Albert Heijn experimenteert met nieuwe versconcepten

16/05/2018

In de vernieuwde Albert Heijn in Hoofddorp brengt de supermarktketen alle innovaties en proefprojecten rond vers bij elkaar: de nieuwe winkel heeft een pluktuin voor kruiden, een borreleiland en meer.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.