Eerste Belgische Skechers in Wijnegem Shopping Center | RetailDetail

Eerste Belgische Skechers in Wijnegem Shopping Center

Eerste Belgische Skechers in Wijnegem Shopping Center

Het Amerikaanse schoenenmerk Skechers opent zaterdag zijn allereerste monomerkwinkel in België. De primeur is weggelegd voor het Wijnegem Shopping Center.

Aanbod van 3.000 sportieve schoenen

Het merk richt zich met meer dan 3.000 sportieve schoenen vooral tot mannen vrouwen en kinderen met een actieve levensstijl. In het Wijnegem Shopping Center nemen ze op de eerste verdieping ter hoogte van ingang 3 een verkoopoppervlakte van 187 m² in gebruik. Voor de inrichting hebben de designers zich geïnspireerd op de moderne lofts en industriële winkels. Er werd dus vooral gebruik gemaakt van beton, baksteen, zichtbare metalen balken en lichtaccenten.

 

Voor het Wijnegem Shopping Center is de komst van Skechers een nieuwe reden om te feesten. Recentelijk openden ook Uniqlo en Red Bull Racing Eyewear er een verkooppunt en werd dat van C&A volledig vernieuwd.

 

Skechers heeft zijn hoofdkantoor in Manhattan Beach in Californië. Wereldwijd wordt de collectie verkocht in meer dan 160 landen via 1.340 eigen winkels en duizenden multimerkenwinkels. In België wordt de collectie onder meer aan de man gebracht via Torfs, Brantano en Avance. Het merk, dat voor een globale omzet van zowat drie miljard dollar staat, liet al verstaan een vijftiental eigen winkels te willen openen in de Benelux.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.