Eerste conceptstore voor lief! lifestyle

Eerste conceptstore voor lief! lifestyle

Op 29 november opent de eerste conceptwinkel van lief! lifestyle in Sliedrecht. Daar kunnen klanten het gehele aanbod van de retailer bekijken. Als het concept aanslaat, zullen er nog winkels openen, zowel in Nederland als daarbuiten.

"Alle producten onder één dak"

Momenteel heeft lief! lifestyle negen winkels met een oppervlakte tussen 100 en 150 m² en levert het aan retailketens en gespecialiseerde dealers. Daarna verkoopt het online op lieflifestyle.nl en via andere online kanalen. Het assortiment is echter zo groot geworden, dat het bedrijf zelf zegt nood te hebben aan dergelijke conceptwinkels. "Dit is bij uitstek de plek voor de consument om het lief! gevoel te ervaren, omdat hier alle producten onder één dak verkrijgbaar zijn", zegt general manager Eric Van Dam aan RetailNews.

 

Ook de woonaccessoires die zijn ontwikkeld voor Leen Bakker en die verkrijgbaar zijn in de webshop van lief! lifestyle, zullen te vinden zijn in de webshop. Die samenwerking met Leen Bakker past volgens Van Dam perfect bij lief! lifestyle. "We zien dat consumenten zich de afgelopen jaren breder oriënteren. Samen met het feit dat Leen Bakker van nu ook niet de Leen Bakker is van vijf jaar geleden, zijn wij van mening dat er een goede fit is. Leen Bakker heeft een soort upgrade gemaakt en is modebewuster geworden", zegt hij aan RetailNews.

 

Lief! lifestyle is ook nog altijd druk bezig met zijn ingang op de Duitse markt, maar heeft momenteel nog niet het juiste pand gevonden om ook daar een conceptwinkel te openen. "We willen met scherp schieten en niet met hagel. We hebben geen deadline gesteld, want het is belangrijk de perfecte locatie te vinden."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top