Eerste conceptstore voor lief! lifestyle

Eerste conceptstore voor lief! lifestyle

Op 29 november opent de eerste conceptwinkel van lief! lifestyle in Sliedrecht. Daar kunnen klanten het gehele aanbod van de retailer bekijken. Als het concept aanslaat, zullen er nog winkels openen, zowel in Nederland als daarbuiten.

"Alle producten onder één dak"

Momenteel heeft lief! lifestyle negen winkels met een oppervlakte tussen 100 en 150 m² en levert het aan retailketens en gespecialiseerde dealers. Daarna verkoopt het online op lieflifestyle.nl en via andere online kanalen. Het assortiment is echter zo groot geworden, dat het bedrijf zelf zegt nood te hebben aan dergelijke conceptwinkels. "Dit is bij uitstek de plek voor de consument om het lief! gevoel te ervaren, omdat hier alle producten onder één dak verkrijgbaar zijn", zegt general manager Eric Van Dam aan RetailNews.

 

Ook de woonaccessoires die zijn ontwikkeld voor Leen Bakker en die verkrijgbaar zijn in de webshop van lief! lifestyle, zullen te vinden zijn in de webshop. Die samenwerking met Leen Bakker past volgens Van Dam perfect bij lief! lifestyle. "We zien dat consumenten zich de afgelopen jaren breder oriënteren. Samen met het feit dat Leen Bakker van nu ook niet de Leen Bakker is van vijf jaar geleden, zijn wij van mening dat er een goede fit is. Leen Bakker heeft een soort upgrade gemaakt en is modebewuster geworden", zegt hij aan RetailNews.

 

Lief! lifestyle is ook nog altijd druk bezig met zijn ingang op de Duitse markt, maar heeft momenteel nog niet het juiste pand gevonden om ook daar een conceptwinkel te openen. "We willen met scherp schieten en niet met hagel. We hebben geen deadline gesteld, want het is belangrijk de perfecte locatie te vinden."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Back to top