Eerste conceptstore voor lief! lifestyle | RetailDetail

Eerste conceptstore voor lief! lifestyle

Eerste conceptstore voor lief! lifestyle

Op 29 november opent de eerste conceptwinkel van lief! lifestyle in Sliedrecht. Daar kunnen klanten het gehele aanbod van de retailer bekijken. Als het concept aanslaat, zullen er nog winkels openen, zowel in Nederland als daarbuiten.

"Alle producten onder één dak"

Momenteel heeft lief! lifestyle negen winkels met een oppervlakte tussen 100 en 150 m² en levert het aan retailketens en gespecialiseerde dealers. Daarna verkoopt het online op lieflifestyle.nl en via andere online kanalen. Het assortiment is echter zo groot geworden, dat het bedrijf zelf zegt nood te hebben aan dergelijke conceptwinkels. "Dit is bij uitstek de plek voor de consument om het lief! gevoel te ervaren, omdat hier alle producten onder één dak verkrijgbaar zijn", zegt general manager Eric Van Dam aan RetailNews.

 

Ook de woonaccessoires die zijn ontwikkeld voor Leen Bakker en die verkrijgbaar zijn in de webshop van lief! lifestyle, zullen te vinden zijn in de webshop. Die samenwerking met Leen Bakker past volgens Van Dam perfect bij lief! lifestyle. "We zien dat consumenten zich de afgelopen jaren breder oriënteren. Samen met het feit dat Leen Bakker van nu ook niet de Leen Bakker is van vijf jaar geleden, zijn wij van mening dat er een goede fit is. Leen Bakker heeft een soort upgrade gemaakt en is modebewuster geworden", zegt hij aan RetailNews.

 

Lief! lifestyle is ook nog altijd druk bezig met zijn ingang op de Duitse markt, maar heeft momenteel nog niet het juiste pand gevonden om ook daar een conceptwinkel te openen. "We willen met scherp schieten en niet met hagel. We hebben geen deadline gesteld, want het is belangrijk de perfecte locatie te vinden."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).