Eerste Duitse flagshipstore Hunkemöller met nieuw concept | RetailDetail

Eerste Duitse flagshipstore Hunkemöller met nieuw concept

Eerste Duitse flagshipstore Hunkemöller met nieuw concept

Het lingeriemerk Hunkemöller heeft in Düsseldorf zijn eerste flagshipstore volgens het nieuwe concept geopend. Die winkel is vooral gericht op digitale beleving en klanten zullen er binnenkort ook online kunnen winkelen.

Sfeer zelf bepalen

De winkel is luxueus ingericht met veel aandacht voor kleuren en licht. Er is ook een paskamer waar de klant zelf de sfeer kan bepalen, door bijvoorbeeld het licht aan te passen.

 

Daarnaast zijn er ook enkele digitale toepassingen te vinden in het filiaal, zoals een tafel met aanraakscherm, waar bezoekers meer informatie kunnen vinden over de producten van het merk.

 

Momenteel kan er nog niet online besteld worden in de winkel, maar die optie wordt binnenkort toegevoegd aan een touchscreen in de winkel. Verder worden er ook campagnebeelden getoond op verschillende schermen in de winkel en ook de geuren in de winkel kunnen worden aangepast.

 

Concept ook al in Nederland

In Nederland opende het merk al eerder een winkel met het nieuwe concept in Amsterdam. Ook daar wordt gebruik gemaakt van schermen en klanten kunnen er online bestellen via een tablet die de werknemers ter beschikking hebben. Hunkemöller zegt in Nederland nog op zoek te zijn naar een locatie voor een flagshipstore.

 

Hunkemöller heeft wereldwijd meer dan 600 vestigingen en het wil dat aantal nog flink uitbreiden naar 1.500. De keten wil zo marktleider worden op alle markten waar ze actief is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.