Eerste Duitse winkel Caroline Biss geopend | RetailDetail

Eerste Duitse winkel Caroline Biss geopend

Eerste Duitse winkel Caroline Biss geopend

Het Belgische modemerk Caroline Biss heeft zijn eerste Duitse winkel geopend in Düsseldorf. Het is de eerste keer dat het merk een stap zet buiten de Benelux, al is er meteen expansie gepland naar Keulen.

Duits cliënteel tegemoet komen

De nieuwe vestiging van Caroline Biss is te vinden aan de Grabenstrasse in Düsseldorf en heeft een oppervlakte van 200 m². De keuze voor Düsseldorf is geen toevallige: dat is immers de Duitse modestad bij uitstek, met bovendien een sterke winkelkern.

 

“In sommige van onze Belgische en Nederlandse winkels hebben wij al een bescheiden Duits cliënteel: vrouwen die tijdens hun vakantie in bijvoorbeeld Knokke, Antwerpen of Maastricht onze winkels bezoeken. De meesten onder hen mogen we elk seizoen opnieuw verwelkomen, dus hebben we besloten om deze dames letterlijk en figuurlijk tegemoet te komen”, aldus CEO Bart Saelen.

 

Caroline Biss is te vinden in multimerkenwinkels, maar heeft ook een netwerk eigen winkels: vijftien in België, negen in Nederland en twee in Luxemburg. In België ziet het merk geen ruimte meer voor groei, maar in Nederland wil het ook nog een aantal winkels openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.