Eerste Lingerieweek van start

Eerste Lingerieweek van start

Eerste Lingerieweek van start

Om consumenten beter vertrouwd te maken met de troeven van de zelfstandige lingeriedetaillist organiseert vakfederatie Fedelin voor de eerste keer de Lingerieweek 2018. Die start vandaag en loopt tot en met zaterdag 10 maart.

 

70% draagt foute BH-maat

Naar aanleiding van de Internationale Vrouwendag (8 maart) slaan meer dan tachtig zelfstandige lingeriezaken de handen in elkaar voor de allereerste Lingerieweek. Bedoeling: de troeven van de zelfstandige lingeriedetaillist in de verf zetten. België telt meer zelfstandige lingeriedetaillisten per inwoner dan waar ook ter wereld, aldus Fedelin, de Federatie voor Lingeriespeciaalzaken in Vlaanderen. Geen overbodige luxe, want volgens onderzoek dragen liefst 7 op 10 vrouwen een foute BH-maat, met alle gevolgen van dien (van huidirritatie over verlies van vorm en stevigheid tot rugklachten).

 

Fedelin werkt voor deze eerst ‘Lingerieweek’ samen met Think-Pink, de nationale campagne die zich dagelijks inzet voor borstkankerpatiënten en hun familie. In elke deelnemende winkel zijn roze spaarvarkens te koop voor 5 euro. De opbrengst gaat integraal naar het Share your Care Fonds van Think-Pink.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.