Eerste Marc Jacobs-winkel in Nederland open | RetailDetail

Eerste Marc Jacobs-winkel in Nederland open

Eerste Marc Jacobs-winkel in Nederland open

Het modelabel Marc by Marc Jacobs heeft een eigen winkel in Nederland. De vestiging in Amsterdam vormt mogelijk het begin van een kleine keten in ons land, zeggen initiatiefnemers Frans Torcqué en Cindy Bonenberg.

 Licentie voor heel Nederland

Beiden deden voor hun winkel Centre Neuf in de Utrechtsestraat al zaken met het Amerikaanse modemerk. In dezelfde straat openen ze nu een speciaalzaak. Ruim twee jaar zijn ze bezig geweest de licentie te krijgen, waarbij er verschillende kapers op de kust waren. "Twee jaar hebben we met elkaar lopen vrijen", aldus het duo in Het Parool.

 

De licentie geldt voor heel Nederland en het duo ziet in de crisis geen reden om de ene winkel niet uit te bouwen. Torcqué: "Marc Jacobs is zo'n gewild merk, daaraan gaat de crisis voorbij." Toch waren er hindernissen te overwinning: "Het blijft een grote investering en uit ervaring weet ik dat er altijd dingen misgaan. In goede tijden is ondernemen net zo moeilijk."


In de nieuwe winkel is alles van Marc Jacobs te koop, van kleding tot accessoires en gadgets. Het is de eerste vestiging in de nieuwe winkelstijl die Marc Jacobs in Amerika ontwikkelde. "Elk detail lag van tevoren vast: van de deurknop en het blauw van de pui tot de lampen: alles," zegt Bonenberg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.