Eerste Nederlandse The Athlete’s Foot geopend | RetailDetail

Eerste Nederlandse The Athlete’s Foot geopend

Eerste Nederlandse The Athlete’s Foot geopend

Sneakerketen The Athlete's Foot heeft vorige week vrijdag zijn eerste winkel in Nederland geopend, in Hoorn. Deze week zal er ook een tweede winkel volgen in Zoetermeer.

Omgevormde COACH

De winkel van The Athlete's Foot in Hoorn is een voormalig filiaal van COACH, een keten waarvan alle winkels volgend jaar zullen worden omgebouwd naar het nieuwe concept. COACH heeft momenteel een vijftigtal winkels in Nederland. De winkel in Zoetermeer is daarentegen een volledig nieuwe winkel.

 

The Athlete's Foot verkoopt sneakers van alle grote merken, zoals Nike en Adidas, en lanceert binnenkort een eigen merk onder de naam The Athlete's Foot Only.

 

De keten is momenteel te vinden in 27 landen en haalt met ongeveer 400 winkels een omzet van 260 miljoen euro. Tegen 2020 wil de keten wereldwijd meer dan duizend winkels hebben. De Nederlandse winkels van de keten worden uitgebaat door Euretco.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.