Eerste Nederlandse flagshipstore van Superdry

Eerste Nederlandse flagshipstore van Superdry

Het Britse modemerk Superdry gaat in november haar eerste flagshipstore in Nederland openen. De winkel zal zich in de Amsterdamse Kalverstraat bevinden. Superdry zal het pand dat Mexx onlangs na twintig jaar verliet, gaan gebruiken.

Eerste vlaggenschip op Europese vasteland

De flagshipstore van Superdry in Amsterdam zal de eerste op het Europese vasteland zijn. Momenteel heeft Superdry wel al acht winkels in Nederland. Het pand dat Superdry gaat huren, waar dus tot voor kort Mexx zich bevond, heeft een oppervlakte van 945 vierkante meter en telt drie verdiepingen. Het wordt momenteel verbouwd, met oog op een opening in het midden van november, zo meldt PropertyNL.

 

Superdry heeft verkooppunten in meer dan honderd landen wereldwijd. In het Verenigd Koninkrijk heeft het merk 79 eigen locaties en worden de collecties ook verkocht bij 71 warenhuizen. In Nederland heeft Superdry winkels in Amsterdam, Breda, Haarlem, Den Bosch, Almere, Maastricht, Rotterdam en Hillegersberg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top