Eerste Nederlandse winkels JD Sports gaan open | RetailDetail

Eerste Nederlandse winkels JD Sports gaan open

Eerste Nederlandse winkels JD Sports gaan open

De Britse sportwinkelketen JD Sports maakt definitief de overstap naar Nederland. Deze maand openen de eerste twee Nederlandse winkels in Utrecht en Breda.

Start met zes winkels

JD Sports nam eerder dit jaar een deel van het winkelbestand van de failliete modeketen Setpoint over. De komende periode opent het bedrijf ook winkels in Tilburg, Emmen, Arnhem en Breda. Daarmee komt het winkelbestand voorlopig op zes zaken, maar naar verluidt heeft JD Sports de meeste van de zestien vestigingen van Setpoint overgenomen, waardoor verdere groei waarschijnlijk lijkt.

 

JD Sports is tot nu toe vooral in eigen land actief. Daarnaast beschikt de onderneming over elf winkels in Frankrijk en zes zaken in Spanje. In totaal heeft het bedrijf ruim negenhonderd winkels.

 

De onderneming is in eigen land vooral groot geworden door op tijd in te spelen op de trend om sportkleding te dragen in het dagelijks leven. Het assortiment is de laatste jaren ook uitgebreid met merken die niet oorspronkelijk uit de sportwereld komen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.