The Empty Shop keert terug in Antwerpen | RetailDetail

The Empty Shop keert terug in Antwerpen

The Empty Shop keert terug in Antwerpen

Van 9 tot 18 december kan iedereen in Antwerpen weer terecht in The Empty Shop. Die winkel begint als een leeg pand en wordt gevuld met kleding die gedoneerd wordt door klanten. De opbrengsten van de verkoop gaan naar het goede doel.

Eerste werkervaring voor vluchtelingen

The Empty Shop is een initiatief van de Kringwinkel Antwerpen, in samenwerking met het Flanders Fashion Institute, en was vorig jaar ook al een succes in Antwerpen. Het project moet vluchtelingen een eerste werkervaring gunnen en geld opbrengen voor het goede doel: einddoel is een totaalopbrengst van 25.000 euro.

 

“Van alle kledij die elk jaar wordt weggegooid, zou 95% hergebruikt of gerecycleerd kunnen worden. Initiatieven zoals The Empty Shop, die ervoor zorgen dat kwalitatieve kleding niet op de afvalberg belandt, maar 'een tweede leven’ krijgt, kunnen we dus alleen maar toejuichen”, vertelt Jasmien Wijnants van het Flanders Fashion Institute.

 

Naast de kleding die elke dag gedoneerd kan worden, werd er in samenwerking met het Belgische merk Sock You ook een exclusieve sokkencollectie ontwikkeld. De collectie bestaat uit sokkenparen die in principe niet bij elkaar horen en zal enkel te vinden zijn in The Empty Shop.

 

Op 25 november wordt er alvast een eerste ophaalronde georganiseerd. Onder andere Dries Van Noten, Anne Kurris, Essentiel, Café Costume, Wouters & Hendrix Jewelry, Christian Wynants en Eastpak zullen deelnemen aan de actie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.