Empty Shop komt ook naar Mechelen | RetailDetail

Empty Shop komt ook naar Mechelen

Empty Shop komt ook naar Mechelen

Na Antwerpen en Gent opent The Empty Shop zijn derde Belgische vestiging in Mechelen. Net als op andere locaties gaat het over een pop-upwinkel die slechts enkele dagen geopend is en waar enkel tweedehands kleding wordt verkocht.

Voor het goede doel

De Empty Shop in Mechelen is van 24 tot en met 26 maart te vinden in het pand De Groene Hond op de Korenmarkt. Enkele dagen op voorhand mag er al kleding gedoneerd worden, die daarna verkocht wordt in de winkel. “Via sociale media en een uitgebreid netwerk van Mechelaars roepen we op om kleding te doneren. Die stukken kunnen worden afgeleverd bij inzamelpunten verspreid over de stad”, zeggen initiatiefnemers Sophie Bollen en Sofie Vereyken.

 

De opbrengst van de verkoop wordt aan het goede doel geschonken. Kleding die na drie dagen nog steeds niet verkocht is, wordt daarna geschonken aan buurtwerk De Keeting in Mechelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.