Eric Coorens krijgt leiding over Macintosh Fashion NL | RetailDetail

Eric Coorens krijgt leiding over Macintosh Fashion NL

Eric Coorens krijgt leiding over Macintosh Fashion NL

Om de directe betrokkenheid bij de winkeloperaties te versterken en om de verantwoordelijkheid voor de resultaten in Fashion groter te maken bij de landendirecties, heeft de raad van bestuur van Macintosh Retail Group enkele veranderingen doorgevoerd op bestuurlijk niveau. Zo krijgt Eric Coorens de operationele leiding over Macintosh Fashion NL.

Ook nog COO en lid Raad van Bestuur

Eric Coorens is momenteel al lid van de Raad van Bestuur en COO en hij zal dat ook blijven, terwijl hij zijn nieuwe functie uitoefent. Dat wil zeggen dat hij naast de leiding over Macintosh Fashion NL ook nog verantwoordelijk zal zijn voor Macintosh Azië, leveranciersmanagement, groothandel en verantwoord ondernemen.

 

De plaatselijke besturen voor BeLux en het Verenigd Koninkrijk zullen voortaan rechtstreeks aan CEO Frank De Moor rapporteren. Zo zal de CEO nauwer betrokken worden bij de formules in die landen en zal de verantwoordelijkheid van beide landen voor hun eigen resultaten groter worden.

 

"Transformatie naar beste crosschannelschoenenretailer"

"Door deze wijzigingen komt er nog meer focus te liggen op de directe winstverantwoordelijkheid van de landenorganisaties. Eric Coorens is met zijn langjarige online- en offline retailervaring bij uitstek geschikt om leiding te geven aan Fashion NL. Hij is in staat om in de huidige moeilijke retailmarkt de juiste commerciële keuzes te maken en in te spelen op het veranderende verdienmodel", wist CEO Frank De Moor te vertellen over de wijzigingen binnen het bedrijf.

 

"Ik verwacht dat de transformatie van Fashion NL naar de beste crosschannelschoenenretailer van Nederland hiermee een essentiële impuls zal krijgen. Eric Coorens blijft zijn kennis en ervaring tegelijkertijd ook aanwenden ten behoeve van de Macintosh groep", heet het nog.

 

Bij Macintosh Fashion NL behoren de ketens Scapino, Dolcis, Manfield, Invito, PRO OO31, Steve Madden en Intreza.nl. Samen zijn die goed voor 465 winkels en 7 webshops in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.