Esprit komt met nieuwe mannencollectie | RetailDetail

Esprit komt met nieuwe mannencollectie

Esprit komt met nieuwe mannencollectie

Esprit lanceert dit jaar met The Wardrobe Essentials een nieuwe collectie voor mannen, met prijzen van 29 tot 49 euro. Zo hoopt de kledingketen het aandeel van mannenmode binnen de totale omzet op te drijven.

Prijs en comfort

Momenteel haalt Esprit slechts 12% van zijn omzet uit de verkoop van kleding voor mannen, maar met deze nieuwe collectie moet daar in de toekomst verandering in komen. Ze zal eerst in de eigen winkels getest worden, maar vanaf maart ook beschikbaar zijn voor de groothandelsklanten.

 

De nieuwe collectie bestaat uit denim, polo's, shirts, truien en jassen die het hele jaar door beschikbaar zijn. "Met deze lijn willen we ons niet zozeer op trends, maar meer op aspecten als prijs en comfort richten", zegt logistiek directeur Juan Antonio Chaparro Vazquez.

 

Esprit heeft onlangs ook nog een grote herstructurering doorgevoerd, waarbij een aantal onrendabele winkels werden gesloten. Dat leidde er toe dat de omzet van Esprit in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar 2016-2017 met 11,8% daalde ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.