Esprit lanceert nieuw concept in Amsterdam | RetailDetail

Esprit lanceert nieuw concept in Amsterdam

Esprit lanceert nieuw concept in Amsterdam

Modeketen Esprit heeft in de Amsterdamse Kalverstraat de eerste vestiging van haar nieuwe concept every.day.counts geopend. Als het pilootproject een succes is, dan kunnen andere steden zoals Antwerpen en Berlijn snel volgen.

Minimalisme

De collectie van every.day.counts telt ongeveer 150 stukken, die in prijs variëren van 19 tot 170 euro. De winkel van 160 m² heeft een minimalistische en industriële look met een Scandinavische flair. Naast denim en knitwear verkoopt every.day.counts ook heel wat accessoires, waaronder oordopjes en telefooncovers.

 

Het merk every.day.counts wordt geleid door Armin Broger, die in 2012 Esprit vervoegde na het verlaten van jeansmerk Levi's, en Rosey Cortazzi, die bij Nike en Levi's werkte voor ze in 2011 bij Esprit kwam.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).