Esprit levert niet meer aan klanten die alles retourneren | RetailDetail

Esprit levert niet meer aan klanten die alles retourneren

Esprit levert niet meer aan klanten die alles retourneren

Modeketen Esprit heeft besloten om niet meer te leveren aan online shoppers die vrijwel al hun bestellingen gratis retourneren. Klanten die 90 procent van hun artikelen retourneren, zullen geband worden.

Waarschuwing

Klanten waarvan het retourpercentage in de buurt van 90 procent komt, die krijgen een mail toegestuurd met de melding dat ze dreigen uit de boot te vallen als het aantal retouren nog verder oploopt. Dat staat te lezen in de nieuwste Consumentengids van de Consumentenbond. Dat percentage wordt berekend op basis van de laatste 16 bestellingen in de voorbije twee jaar. Esprit zegt dat het klanten steeds op voorhand zal waarschuwen en dat het bijzonder weinig voorkomt dat er klanten geband worden.

 

H&M en Zalando laten weten dat ze geen plannen hebben om hetzelfde systeem in te voeren. Zalando heeft zelfs een groot deel van zijn succes gebaseerd op het feit dat klanten hun producten gratis kunnen terugsturen en volgens hen is het de taak van de handelaar om het retourpercentage te doen dalen door een assortiment van goede kwaliteit aan te bieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.