Esprit levert niet meer aan klanten die alles retourneren | RetailDetail

Esprit levert niet meer aan klanten die alles retourneren

Esprit levert niet meer aan klanten die alles retourneren

Modeketen Esprit heeft besloten om niet meer te leveren aan online shoppers die vrijwel al hun bestellingen gratis retourneren. Klanten die 90 procent van hun artikelen retourneren, zullen geband worden.

Waarschuwing

Klanten waarvan het retourpercentage in de buurt van 90 procent komt, die krijgen een mail toegestuurd met de melding dat ze dreigen uit de boot te vallen als het aantal retouren nog verder oploopt. Dat staat te lezen in de nieuwste Consumentengids van de Consumentenbond. Dat percentage wordt berekend op basis van de laatste 16 bestellingen in de voorbije twee jaar. Esprit zegt dat het klanten steeds op voorhand zal waarschuwen en dat het bijzonder weinig voorkomt dat er klanten geband worden.

 

H&M en Zalando laten weten dat ze geen plannen hebben om hetzelfde systeem in te voeren. Zalando heeft zelfs een groot deel van zijn succes gebaseerd op het feit dat klanten hun producten gratis kunnen terugsturen en volgens hen is het de taak van de handelaar om het retourpercentage te doen dalen door een assortiment van goede kwaliteit aan te bieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.