Esprit voert reorganisatie door | RetailDetail

Esprit voert reorganisatie door

Esprit voert reorganisatie door

Modebedrijf Esprit heeft een reorganisatie doorgevoerd waarbij de schoenenafdeling en de accessoiresafdeling onder één divisie zullen vallen. Zo wil Esprit die collecties beter laten overeenstemmen met de kledingcollecties.

 

Vertrek afdelingshoofden

De nieuwe divisie wordt voorlopig geleid door Beate Köhler, die al meer dan dertig jaar ervaring heeft binnen de schoenenafdeling van het bedrijf. Zij zal moeten rapporteren aan Holger Thiese, die als Senior Vice-President de leiding heeft over de lifestyle-afdeling.

 

De beslissing om de twee divisies samen te voegen komt enkele maanden nadat Martin Krist en Anke Ottersbach besloten om het bedrijf te verlaten. Dat waren respectievelijk de hoofden van de schoenenafdeling en de accessoiresdivisie. Krist was voorheen 17 jaar aan de slag bij Esprit en ook Ottersbach had al sinds 2006 de leiding over de accessoires.

 

De verkoop van accessoires is goed voor 4,8 procent van de totale omzet van Esprit. Bij schoenen ligt dat aandeel met 3,4 procent nog een stukje lager. In de eerste helft van het boekjaar daalde de verkoop van accessoires dan ook nog eens met 2,7 procent. Esprit hoopt die verkoop terug aan te zwengelen door de twee divisies samen te voegen, terwijl er zo ook heel wat kosten worden bespaard.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.