Esprit voert reorganisatie door | RetailDetail

Esprit voert reorganisatie door

Esprit voert reorganisatie door

Modebedrijf Esprit heeft een reorganisatie doorgevoerd waarbij de schoenenafdeling en de accessoiresafdeling onder één divisie zullen vallen. Zo wil Esprit die collecties beter laten overeenstemmen met de kledingcollecties.

 

Vertrek afdelingshoofden

De nieuwe divisie wordt voorlopig geleid door Beate Köhler, die al meer dan dertig jaar ervaring heeft binnen de schoenenafdeling van het bedrijf. Zij zal moeten rapporteren aan Holger Thiese, die als Senior Vice-President de leiding heeft over de lifestyle-afdeling.

 

De beslissing om de twee divisies samen te voegen komt enkele maanden nadat Martin Krist en Anke Ottersbach besloten om het bedrijf te verlaten. Dat waren respectievelijk de hoofden van de schoenenafdeling en de accessoiresdivisie. Krist was voorheen 17 jaar aan de slag bij Esprit en ook Ottersbach had al sinds 2006 de leiding over de accessoires.

 

De verkoop van accessoires is goed voor 4,8 procent van de totale omzet van Esprit. Bij schoenen ligt dat aandeel met 3,4 procent nog een stukje lager. In de eerste helft van het boekjaar daalde de verkoop van accessoires dan ook nog eens met 2,7 procent. Esprit hoopt die verkoop terug aan te zwengelen door de twee divisies samen te voegen, terwijl er zo ook heel wat kosten worden bespaard.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.