Essentiel betreedt de Duitse markt

Essentiel betreedt de Duitse markt

Het Belgische modemerk Essentiel zet zijn Europese expansie verder. Vanaf december gaat ook Duitsland voor de bijl, met een eerste eigen winkel in Keulen. Volgend jaar komen daar nog meer winkels en een Duitse webwinkel bij.

Sterke expansie

Het verhaal achter modelabel Essentiel (Antwerp) lijkt wel een sprookje: in 1999 kwamen ontwerpers Esfan Eghtessadi en Inga Onsea nog met een eenvoudige t-shirt-collectie voor de dag; achttien jaar later brengt het Belgische duo zijn prêt-à-portercollectie tot in Dubai aan de man (en vrouw). Vanuit thuisstad Antwerpen breidde Essentiel eerst in eigen land uit en verovert het label nu ook de internationale modemarkt.

 

Na onder meer Frankrijk, Spanje, Zuid-Korea en Zwitserland is het nu de beurt aan buurland Duitsland om kennis te maken met de ready-to-wearcollecties van Essentiel. Op 15 december opent het kledingmerk een eerste eigen winkel in Keulen, en daar volgen het komende jaar nog meer winkels op in Berlijn, Düsseldorf, Hamburg en München. Ook lanceert Essentiel een Duitse webwinkel om de online verkoop in het land te stimuleren.

 

Wereldwijd telt Essentiel vandaag 42 eigen winkels. Via meer dan achthonderd multimerkenwinkels is het modelabel bovendien vertegenwoordigd in veertig landen.