Essentiel betreedt de Duitse markt

Essentiel betreedt de Duitse markt

Essentiel betreedt de Duitse markt

Het Belgische modemerk Essentiel zet zijn Europese expansie verder. Vanaf december gaat ook Duitsland voor de bijl, met een eerste eigen winkel in Keulen. Volgend jaar komen daar nog meer winkels en een Duitse webwinkel bij.

Sterke expansie

Het verhaal achter modelabel Essentiel (Antwerp) lijkt wel een sprookje: in 1999 kwamen ontwerpers Esfan Eghtessadi en Inga Onsea nog met een eenvoudige t-shirt-collectie voor de dag; achttien jaar later brengt het Belgische duo zijn prêt-à-portercollectie tot in Dubai aan de man (en vrouw). Vanuit thuisstad Antwerpen breidde Essentiel eerst in eigen land uit en verovert het label nu ook de internationale modemarkt.

 

Na onder meer Frankrijk, Spanje, Zuid-Korea en Zwitserland is het nu de beurt aan buurland Duitsland om kennis te maken met de ready-to-wearcollecties van Essentiel. Op 15 december opent het kledingmerk een eerste eigen winkel in Keulen, en daar volgen het komende jaar nog meer winkels op in Berlijn, Düsseldorf, Hamburg en München. Ook lanceert Essentiel een Duitse webwinkel om de online verkoop in het land te stimuleren.

 

Wereldwijd telt Essentiel vandaag 42 eigen winkels. Via meer dan achthonderd multimerkenwinkels is het modelabel bovendien vertegenwoordigd in veertig landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.