Etrias neemt De Schoenenfabriek over | RetailDetail

Etrias neemt De Schoenenfabriek over

Etrias neemt De Schoenenfabriek over

Webwinkelgroep Etrias Lifestyle Stores neemt deschoenenfabriek.nl over. De schoenenverkoper, die in maart failliet werd verklaard, krijgt daarmee een doorstart.

Te snelle groei

De Schoenenfabriek ging in maart over de kop, toen de huisbankiers de geldkraan dichtdraaiden omdat het bedrijf zijn doelstellingen niet haalde. Zo keek het vorig jaar nog aan tegen een verlies van 1,9 miljoen euro op een omzet van 4,1 miljoen euro.

 

Oprichter en eigenaar Berend Ziengs schreef dit toe aan een te snelle groei. Na de opstart in 2013, kwam er in korte tijd naast de online winkel ook een netwerk van een vijftal fysieke verkooppunten. Daarbij werden grote voorraden aangehouden. Ziengs had voor De Schoenenfabriek een apart concept bedacht: hij legde zich toe op exclusieve collecties die in een industriële omgeving werden gepresenteerd en kreeg daar ook verschillende prijzen voor, zoals die voor beste klantenervaring.

 

Nieuwe kans voor webwinkel

De fysieke verkooppunten van de keten in Asse, Groningen, Leeuwarden en Zwolle gingen de voorbije weken echter noodgedwongen dicht, terwijl die in Nijkerk eerder al de deuren sloot.

 

Via de overname van Etrias krijgt de online winkel van De Schoenenfabriek wel een nieuwe kans. Die vormt een mooie aanvulling op het aanbod van de webwinkelgroep, dat al vijftig gespecialiseerde online verkoopplatformen omvat voor de slaapkamer, badkamer en keuken, maar met ook verschillende producten voor onderweg, outdoorartikelen, speelgoed en huisdieren in het aanbod hebben.

 

De meeste merken van De Schoenenfabriek zullen daarnaast ook worden verkocht in de enige fysieke winkel van Etrias in Vught.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.