Euro Shoe Group lanceert nieuwe winkelconcepten | RetailDetail

Euro Shoe Group lanceert nieuwe winkelconcepten

Euro Shoe Group lanceert nieuwe winkelconcepten

Euro Shoe Group, de groep achter de formules Avance, Bristol en Shoe Discount, trekt de kaart van de expansie. De schoenen- en kledingdistributeur heeft zijn ketens Bristol en Shoe Discount een ‘restyling’ gegeven en rolt deze vernieuwde concepten vanaf dit najaar uit.

Uitroepteken in logo’s

Zowel Bristol als Shoe Discount zijn in een nieuw jasje gestoken, naar eigen zeggen “zodat de concepten up-to-date blijven en tegemoet komen aan de verwachtingen van de steeds veeleisender wordende klant”. Zo werden de kleuren van het Bristol-logo opgefrist, weliswaar met behoud van de basiskleuren blauw-geel om de herkenbaarheid te bewaren, en verdween bij Shoe Discount het blauw uit het logo ten voordele van een rood vlak met witte letters.

 

De opvallendste verandering is niettemin de toevoeging van een groot uitroepteken ter vervanging van de i’s in de logo’s. Dat uitroepteken zal voortaan steeds terugkeren als kenmerkend visueel item, ook in de huis-aan-huis folders en alle andere marketinguitingen die eveneens in een strakkere en eigentijdsere vormgeving zijn gegoten.

 

“Stilstaan is achteruitgaan”

De uitrol van de vernieuwde huisstijl gebeurt aan een hoog tempo. Onder het motto “stilstaan is achteruitgaan” verbouwde Euro Shoe Group in 2013 al 14 panden en plant de groep dit jaar in totaal 11 nieuwe winkels te openen. Zo wil de retailer voor Shoe Discount dit jaar acht winkels getransformeerd zien en zijn er twee nieuwe winkels geopend.

 

Wat Bristol betreft, werden in februari drie nieuwe winkels geopend, opende in september een vierde en zal het aantal verhuizingen of verbouwingen tegen het jaareinde op drie afklokken. Schoenenketen Avance opende dit jaar dan weer vier nieuwe filialen (Moeskroen, Grimbergen, Sint-Pieters-Leeuw en Maldegem) en verbouwde haar winkels in Ieper, Woluwe Shopping Center en Luik. Er staat nog een verbouwing op stapel in Roeselare en een nieuwe opening in Eigenbrakel.

 

Online omzet verdubbeld

Euro Shoe Group blijft ook verder investeren in de optimalisatie en verdere uitbouw van de webshops, aangezien de groep erg tevreden is met de evolutie van de online verkoopkanalen. “De webshops van Avance, Bristol en Shoe Discount hebben geresulteerd in een continue groei. De omzetcijfers verdubbelden dit jaar ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar”, klinkt het.

 

In 2012 haalde de Belgische groep een retailomzet van 322 miljoen euro en waren er meer dan 2000 vaste medewerkers in dienst van de 381 winkels in België, Nederland en Luxemburg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.