Euro Shoe Group lanceert nieuwe winkelconcepten

Euro Shoe Group lanceert nieuwe winkelconcepten

Euro Shoe Group, de groep achter de formules Avance, Bristol en Shoe Discount, trekt de kaart van de expansie. De schoenen- en kledingdistributeur heeft zijn ketens Bristol en Shoe Discount een ‘restyling’ gegeven en rolt deze vernieuwde concepten vanaf dit najaar uit.

Uitroepteken in logo’s

Zowel Bristol als Shoe Discount zijn in een nieuw jasje gestoken, naar eigen zeggen “zodat de concepten up-to-date blijven en tegemoet komen aan de verwachtingen van de steeds veeleisender wordende klant”. Zo werden de kleuren van het Bristol-logo opgefrist, weliswaar met behoud van de basiskleuren blauw-geel om de herkenbaarheid te bewaren, en verdween bij Shoe Discount het blauw uit het logo ten voordele van een rood vlak met witte letters.

 

De opvallendste verandering is niettemin de toevoeging van een groot uitroepteken ter vervanging van de i’s in de logo’s. Dat uitroepteken zal voortaan steeds terugkeren als kenmerkend visueel item, ook in de huis-aan-huis folders en alle andere marketinguitingen die eveneens in een strakkere en eigentijdsere vormgeving zijn gegoten.

 

“Stilstaan is achteruitgaan”

De uitrol van de vernieuwde huisstijl gebeurt aan een hoog tempo. Onder het motto “stilstaan is achteruitgaan” verbouwde Euro Shoe Group in 2013 al 14 panden en plant de groep dit jaar in totaal 11 nieuwe winkels te openen. Zo wil de retailer voor Shoe Discount dit jaar acht winkels getransformeerd zien en zijn er twee nieuwe winkels geopend.

 

Wat Bristol betreft, werden in februari drie nieuwe winkels geopend, opende in september een vierde en zal het aantal verhuizingen of verbouwingen tegen het jaareinde op drie afklokken. Schoenenketen Avance opende dit jaar dan weer vier nieuwe filialen (Moeskroen, Grimbergen, Sint-Pieters-Leeuw en Maldegem) en verbouwde haar winkels in Ieper, Woluwe Shopping Center en Luik. Er staat nog een verbouwing op stapel in Roeselare en een nieuwe opening in Eigenbrakel.

 

Online omzet verdubbeld

Euro Shoe Group blijft ook verder investeren in de optimalisatie en verdere uitbouw van de webshops, aangezien de groep erg tevreden is met de evolutie van de online verkoopkanalen. “De webshops van Avance, Bristol en Shoe Discount hebben geresulteerd in een continue groei. De omzetcijfers verdubbelden dit jaar ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar”, klinkt het.

 

In 2012 haalde de Belgische groep een retailomzet van 322 miljoen euro en waren er meer dan 2000 vaste medewerkers in dienst van de 381 winkels in België, Nederland en Luxemburg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Nordstrom lanceert winkel zonder stock

13/09/2017

Modeketen Nordstrom opent volgende maand in Los Angeles een nieuw concept, waar klanten enkel terecht kunnen voor advies en het passen van kleding. Aankopen kunnen dan later worden opgehaald bij de winkel.

Primark profiteert van zwakkere Britse economie

12/09/2017

De Ierse modeketen Primark profiteert momenteel van de zwakke Britse economie, waardoor moederbedrijf AB Foods de verwachtingen voor het volledige jaar optrekt. De keten zal ook verder blijven uitbreiden.

Back to top