Euro Shoe Group verkoopt aantal Avance-winkels | RetailDetail

Euro Shoe Group verkoopt aantal Avance-winkels

Euro Shoe Group verkoopt aantal Avance-winkels

Euro Shoe Group, de eigenaar van onder meer de schoenenketen Avance, heeft zes filialen van het merk verkocht in Nederland. Zo wil het geld vrijmaken om de expansie buiten de grenzen van de Benelux verder te kunnen zetten.

Geld voor expansie

De zes winkels, met name de vestigingen in Amersfoort, Breda, Eindhoven, Haarlem, Schiedam en Doetinchem, worden gekocht door Nelson Schoenen. Dat familiebedrijf is al eigenaar van de keten Nelson, de brandstores van Ecco en de webshop Shoemixx.nl. Bij Nelson Schoenen zien ze de aankoop van de Avance-filialen als een volgende stap in de uitbreiding van het bedrijf. Nelson Schoenen bestaat dit jaar 65 jaar.

 

Euro Shoe Group verkoopt de winkels om zo extra geld vrij te maken. Het bedrijf wil verder uitbreiden, maar wil dat vooral buiten de grenzen van de Benelux doen. Daarom koos het ervoor om enkele winkels in Nederland te verkopen. Het is niet geweten hoeveel Nelson Schoenen betaalde aan Euro Shoe Group voor de zes winkels.

 

Vernieuwde strategie

Euro Shoe Group is ook eigenaar van de merken Bristol en Shoe Discount. Het heeft in de Benelux in totaal 390 winkels. In 2012 haalde het bedrijf een omzet van 322 miljoen euro.

 

De retailgroep werkt momenteel aan een nieuwe strategie, waarbij het zowel het ontwerpen als de ontwikkeling en de productie in eigen beheer wil uitvoeren. Het zet daarbij ook sterk in op crosschannel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.