Euro Shoe Group zoekt een externe investeerder | RetailDetail

Euro Shoe Group zoekt een externe investeerder

Euro Shoe Group zoekt een externe investeerder

Euro Shoe Group is op zoek naar een industriële of financiële partij die in de schoenenretailer wil investeren. De groep wenst immers haar groei in de Benelux te bestendigen en uit te breiden naar andere landen binnen Europa, maar heeft daarvoor een bijkomende investeerder nodig.

Nieuwe strategie voor ESG

De groep achter de ketens Shoe Discount, Bristol en Avance heeft een nieuwe strategie uitgestippeld, waarbij drie pijlers centraal staan: schaalverruiming (met name naar nieuwe Europese markten), verticale integratie in het discountsegment en crosschannelverkoop.

 

“Schaalgrootte is in het discountsegment van zodanig belang dat groei primordiaal is. Ook is er al enige jaren een marktdynamiek naar verticale integratie, wat leidt tot een betere controle over de supply chain”, legt COO Bie Buelens de nieuwe koers uit. Bovendien faciliteert deze strategie naar eigen zeggen “extra inspanningen in marketing, e-commerce en de upgrade van winkelformules”.

 

Om dit te realiseren, menen de familiale aandeelhouders van ESG dat het aantrekken van een externe partner “een volgende, logische stap is in de evolutie van hun geesteskind”. Ernst & Young M&A Advisory begeleidt mee de zoektocht naar een geschikte investeerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.