Euro Shoe Group zoekt een externe investeerder | RetailDetail

Euro Shoe Group zoekt een externe investeerder

Euro Shoe Group zoekt een externe investeerder

Euro Shoe Group is op zoek naar een industriële of financiële partij die in de schoenenretailer wil investeren. De groep wenst immers haar groei in de Benelux te bestendigen en uit te breiden naar andere landen binnen Europa, maar heeft daarvoor een bijkomende investeerder nodig.

Nieuwe strategie voor ESG

De groep achter de ketens Shoe Discount, Bristol en Avance heeft een nieuwe strategie uitgestippeld, waarbij drie pijlers centraal staan: schaalverruiming (met name naar nieuwe Europese markten), verticale integratie in het discountsegment en crosschannelverkoop.

 

“Schaalgrootte is in het discountsegment van zodanig belang dat groei primordiaal is. Ook is er al enige jaren een marktdynamiek naar verticale integratie, wat leidt tot een betere controle over de supply chain”, legt COO Bie Buelens de nieuwe koers uit. Bovendien faciliteert deze strategie naar eigen zeggen “extra inspanningen in marketing, e-commerce en de upgrade van winkelformules”.

 

Om dit te realiseren, menen de familiale aandeelhouders van ESG dat het aantrekken van een externe partner “een volgende, logische stap is in de evolutie van hun geesteskind”. Ernst & Young M&A Advisory begeleidt mee de zoektocht naar een geschikte investeerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.