Ex-baas M&S doet bod op Lancel | RetailDetail

Ex-baas M&S doet bod op Lancel

Ex-baas M&S doet bod op Lancel

Investeringsmaatschappij Change Capital heeft een bod uitgebracht op lederwarenmerk Lancel. Ook zou de eigenaar van Lancel, Richemont, op zoek zijn naar een mogelijke koper voor het modemerk Chloé.

Richemont wil focus verleggen

Beide mogelijke verkopen passen in de nieuwe strategie van Richemont, dat zich sinds kort terug meer wil concentreren op zijn horloge- en juwelenmerken. Daarnaast wil het zich ook ontdoen van enkele mindere sterke merken. Reuters meldt dat daardoor merken als Lancel en Chloé van eigenaar zullen wisselen: "Het is niet een kwestie van of het gebeurt maar van wanneer het gebeurt", tekende de nieuwssite op.

 

Change Capital is het investeringsfonds van de voormalige topman van Marks & Spencer, Luc Vandevelde. Het zou echter niet de enige gegadigde zijn. Ook Swire, eigenaar van merken zoals Repetto en Chevignon, zou interesse hebben in Lancel en zou op zoek zijn naar een investeringsfonds, zodat het ook een bod kan uitbrengen. De waarde van Lancel zou gelijk staan aan een jaar omzet, vorig jaar zo'n 135 miljoen euro. Het merk leed toen wel een operationeel verlies van 10 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.