Faillissement voor Tango Shoes | RetailDetail

Faillissement voor Tango Shoes

Faillissement voor Tango Shoes

De Nederlandse schoenenketen Tango is failliet. Alle twintig Nederlandse winkels zijn gesloten (de zes Duitse vestigingen vallen niet onder het faillissement), de 170 medewerkers zitten thuis in afwachting van verdere ontwikkelingen. Curator Velenturf uit Breda probeert een doorstart of overname te regelen.

Tien jaar na het eerste faillissement

Het is niet de eerste keer dat Tango Shoes in ernstige financiële problemen zit: in 2002 ging het bedrijf ook al een keer failliet, maar toen werd onder leiding van de Waalwijkse schoenenwinkelier Fijneman een doorstart gerealiseerd. Deze ondernemer heeft echter nu zelf het faillissement aangevraagd.



De precieze oorzaak van het faillissement is nog onduidelijk. De eigenaar van de winkelketen is niet bereikbaar en de curator moet nog aan zijn onderzoek beginnen. Deze laatste was echter eerder dit jaar ook al betrokken bij het faillissement van de Mandemakers Shoe Retailgroep en stelt dat de branche het moeilijk heeft door de economische crisis en de concurrentie van internet. Bij Mandemakers slaagde een poging tot een doorstart en volgens Velenturf hebben zich ook nu al enkele partijen gemeld. "Maar het zou ook kunnen dat we besluiten uitverkoop te houden en de winkels te sluiten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.