Fast Retailing (Uniqlo) ziet groei dankzij verkoop in China | RetailDetail

Fast Retailing (Uniqlo) ziet groei dankzij verkoop in China

Fast Retailing (Uniqlo) ziet groei dankzij verkoop in China

De Japanse modegroep Fast Retailing heeft in de eerste negen maanden van zijn financiële jaar sterke prestaties kunnen neerzetten, vanwege een sterke verkoop in China en andere delen van Azië.

Terugval in Japan

In het derde kwartaal steeg de nettowinst met 36 procent naar 27,6 miljard yen (202 miljoen euro). Voor de drie kwartalen samen was de nettowinst 132,3 miljard yen (968 miljoen euro), 52 procent meer dan een jaar eerder.


De omzet kwam het voorbije kwartaal met 398,4 miljard yen (2,92 miljard euro) in de buurt van de verwachtingen van de analisten. De verkoop werd vooral gestuwd dankzij sterke resultaten in China en Zuid-Korea. Op thuismarkt Japan steeg de omzet de voorbije drie kwartalen met 12 procent, maar in juni was er een terugval van 11,7 procent. Dat is de grootste daling sinds oktober 2013. De lagere verkoop was er te wijten aan het koude weer.


Fast Retailing, dat het moederbedrijf is van winkelketen Uniqlo, verwacht dat de omzet voor het volledige jaar met 19,3 procent zal stijgen en dat de operationele winst met 53,4 procent de hoogte in zal gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.