Fast Retailing (Uniqlo) ziet groei dankzij verkoop in China | RetailDetail

Fast Retailing (Uniqlo) ziet groei dankzij verkoop in China

Fast Retailing (Uniqlo) ziet groei dankzij verkoop in China

De Japanse modegroep Fast Retailing heeft in de eerste negen maanden van zijn financiële jaar sterke prestaties kunnen neerzetten, vanwege een sterke verkoop in China en andere delen van Azië.

Terugval in Japan

In het derde kwartaal steeg de nettowinst met 36 procent naar 27,6 miljard yen (202 miljoen euro). Voor de drie kwartalen samen was de nettowinst 132,3 miljard yen (968 miljoen euro), 52 procent meer dan een jaar eerder.


De omzet kwam het voorbije kwartaal met 398,4 miljard yen (2,92 miljard euro) in de buurt van de verwachtingen van de analisten. De verkoop werd vooral gestuwd dankzij sterke resultaten in China en Zuid-Korea. Op thuismarkt Japan steeg de omzet de voorbije drie kwartalen met 12 procent, maar in juni was er een terugval van 11,7 procent. Dat is de grootste daling sinds oktober 2013. De lagere verkoop was er te wijten aan het koude weer.


Fast Retailing, dat het moederbedrijf is van winkelketen Uniqlo, verwacht dat de omzet voor het volledige jaar met 19,3 procent zal stijgen en dat de operationele winst met 53,4 procent de hoogte in zal gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.