Fast Retailing (Uniqlo) ziet groei dankzij verkoop in China

Fast Retailing (Uniqlo) ziet groei dankzij verkoop in China

De Japanse modegroep Fast Retailing heeft in de eerste negen maanden van zijn financiële jaar sterke prestaties kunnen neerzetten, vanwege een sterke verkoop in China en andere delen van Azië.

Terugval in Japan

In het derde kwartaal steeg de nettowinst met 36 procent naar 27,6 miljard yen (202 miljoen euro). Voor de drie kwartalen samen was de nettowinst 132,3 miljard yen (968 miljoen euro), 52 procent meer dan een jaar eerder.


De omzet kwam het voorbije kwartaal met 398,4 miljard yen (2,92 miljard euro) in de buurt van de verwachtingen van de analisten. De verkoop werd vooral gestuwd dankzij sterke resultaten in China en Zuid-Korea. Op thuismarkt Japan steeg de omzet de voorbije drie kwartalen met 12 procent, maar in juni was er een terugval van 11,7 procent. Dat is de grootste daling sinds oktober 2013. De lagere verkoop was er te wijten aan het koude weer.


Fast Retailing, dat het moederbedrijf is van winkelketen Uniqlo, verwacht dat de omzet voor het volledige jaar met 19,3 procent zal stijgen en dat de operationele winst met 53,4 procent de hoogte in zal gaan.

Tags: