Fendi opent winkel in Amsterdam | RetailDetail

Fendi opent winkel in Amsterdam

Fendi opent winkel in Amsterdam
Shutterstock

Het Italiaanse luxemerk Fendi gaat een eerste winkel openen in Nederland. De winkel opent midden dit jaar de deuren in de P.C. Hooftstraat in Amsterdam. Fendi is vooral bekend vanwege zijn handtassen.

 

Twee verdiepingen

De nieuwe winkel krijgt een oppervlakte van 230 m², verdeeld over twee verdiepingen. Het interieur wordt ontworpen door het Milanese interieur designbureau Dimore Studio, maakt vastgoedbedrijf B&0 Retail bekend. De keuze voor de P.C. Hooftstraat is geen toeval, aangezien daar al heel wat luxemerken te vinden zijn.

 

Fendi werd in 1925 opgericht en is tegenwoordig vrijwel volledig in handen van de luxegroep LVMH, het moederbedrijf van onder andere Louis Vuitton. Een klein deel van de aandelen zit nog bij de oprichtersfamilie.

 

Wereldwijd heeft Fendi meer dan 200 eigen boetieks en is het te vinden in allerhande verkooppunten, zoals Bijenkorf in Nederland. Het modemerk verkoopt allerhande producten, maar is vooral bekend van de collectie handtassen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.