Flanders Fashion Institute wil Belgisch design in de kijker zetten

Flanders Fashion Institute wil Belgisch design in de kijker zetten

Flanders Fashion Institute wil Belgisch design in de kijker zetten
http://www.shutterstock.com/nl/pic-440833597/

Het Flanders Fashion Institute wil samen met Design Vlaanderen de Belgische design- en modemerken meer onder de aandacht brengen. Daartoe lanceren ze onder andere een sticker om op te hangen in de etalages van winkels.

 

Belgische merken ontdekken

De nieuwe sticker moet aanduiden welke winkels Belgische merken verkopen, zodat consumenten zich er meer van bewust worden dat de Belgische merken ook bij de lokale boetiek te vinden zijn.

 

“We merken dat de consument vaak niet beseft dat zijn favoriete boetiek om de hoek of online een hele reeks Belgische merken verdeelt. Met de bestickeringsactie, willen we shoppers aanmoedigen om op hun vaste winkeladresjes (en elders) de Belgische merken te ontdekken”, aldus FFI-communicatiemanager Jasmijn Verlinden.

 

Daarnaast wordt er in september ook een website gelanceerd met een visueel overzicht van de Belgische mode en design. Bezoekers kunnen daar dan eenvoudig grasduinen door het aanbod aan Belgische merken. Consumenten worden ook aangespoord om hun aankoop op sociale media te delen met #ikkoopBelgisch.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.