FNG gaat nieuwe obligaties uitgeven | RetailDetail

FNG gaat nieuwe obligaties uitgeven

FNG gaat nieuwe obligaties uitgeven

Modegroep FNG heeft Belfius onder de arm genomen voor de uitgifte van nieuwe obligaties, die enkele tientallen miljoenen moeten opleveren. Dat geld wil FNG onder andere gebruiken om het nieuwe concept van Brantano sneller uit te rollen.

Nieuw concept binnen jaar bij alle winkels

De voorbije zes maanden werden al een veertigtal van de honderd winkels van Brantano omgebouwd naar het nieuwe concept, waarbij het assortiment werd uitgebreid en er voortaan ook kleding wordt verkocht in de winkels. Dat nieuwe concept is duidelijk een succes, met omzetstijgingen van meer dan 20%, en dus wil FNG het binnen dit en een jaar uitrollen naar alle andere winkels van de keten.

 

Eind 2016 haalde FNG ook al 32 miljoen euro op dankzij de uitgifte van obligaties. Dat geld werd onder andere gebruikt voor de overname van winkelketen Concept Fashion en online modebedrijf Suitcase. Die twee overnames passen in de nieuwe strategie van het bedrijf om voortaan ook op kleding voor heren te focussen. Er bestaan ook plannen om Suitcase ook naar fysieke winkels te brengen, om er zo een volwaardige omnichannel speler van te maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.