FNG neemt Suitcase over | RetailDetail

FNG neemt Suitcase over

FNG neemt Suitcase over
Facebook

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Ook fysiek concept

Voor FNG betekent de overname van Suitcase een grote stap in de mannenmode: de meeste ketens van de groep richten zich immers over dames- of kinderkleding. “De overname past in een dubbele strategie. Enerzijds wil FNG op herenmode inzetten, anderzijds verhoogt FNG door deze overname haar online aanwezigheid”, staat te lezen in het persbericht.

 

Nochtans is FNG niet van plan om Suitcase een volledig online gebeuren te maken. Het zegt immers over voldoende knowhow te beschikken om het concept ook naar fysieke winkels te brengen. 'Curated shopping' moet daarbij “de kers op de taart” vormen.

 

Suitcase werd in januari 2014 opgericht door twee Antwerpse ondernemers en was het eerste Belgische bedrijf dat curated shopping in die vorm lanceerde. FNG zal nu het doel hebben om het bedrijf ook winstgevend te maken, want vorig jaar werd er nog een verlies geleden van 158.000 euro. Dat was wel al de helft minder dan een jaar eerder.

 

“Om Suitcase verder uit te bouwen kan FNG de nodige structurele en financiële omkadering bieden. Bovendien is er veel synergie met de activiteiten van FNG te realiseren”, zegt de nieuwe eigenaar daarover.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.