FNG sluit webwinkel Superstar | RetailDetail

FNG sluit webwinkel Superstar

FNG sluit webwinkel Superstar

Langzaam valt het doek over kledingmerk Superstar: de webwinkel is gesloten en het merk wordt nog even in een aantal fysieke winkels verkocht, maar ook daar zijn de dagen geteld. Eigenaar FNG wil het vervangen door een beloftevoller enseigne.

Keten kampte met tegenvallende resultaten

Superstar kwam samen met het zustermerk Steps eind 2014 in handen van de Belgische modegroep FNG. Bij een evaluatie begin 2016 bleek evenwel dat de resultaten van Superstar niet naar behoren waren. Daarop besliste de nieuwe eigenaar om het merk te laten uitdoven. Online gebeurde dat intussen: sinds vorige week kunnen geen nieuwe bestellingen meer worden geplaatst in de webwinkel.

 

In het vijftigtal fysieke winkels van Superstar gaat de verkoop intussen nog steeds door, maar ook daar zijn de dagen van het damesmodemerk geteld: nog in de loop van 2016 zal het merk ook in het straatbeeld verdwijnen. FNG wil de helft van de winkels ombouwen tot verkooppunten van het eigen merk Friday, dat als ‘het stoere zusje van CKS’ groeide, zich tot het medium hogere prijsklassesegment rekent en in België wel aanslaat. Wat met de andere helft van de locaties moet gebeuren, is nog niet bekendgemaakt. Wellicht zullen ook een tiental winkels gewoon worden gesloten.

 

Voor Steps, het merk dat samen met Superstar werd overgenomen van Coltex, verandert niets.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.