Foot Locker eerste retailer die toetreedt tot FESI | RetailDetail

Foot Locker eerste retailer die toetreedt tot FESI

Foot Locker eerste retailer die toetreedt tot FESI

De algemene vergadering van de Federation of the European Sporting Goods Industry (FESI) heeft het licht op groen gezet voor de toetreding van retailers tot de organisatie. Foot Locker Europe sluit zich als eerste aan.

Grenzen vervagen tussen producenten en retailers

"De beslissing om retailers te laten toetreden tot FESI is een belangrijke stap en werd pas na grondige planning en diepgaand debat genomen", zegt Luca Businaro, president van de federatie die de belangen van de sportartikelproducenten behartigt bij Europa. "Onze organisatie wil de sector van de sportartikelen op alle niveaus in Europa vertegenwoordigen en de raad van bestuur was het erover eens dat we dit efficiënter kunnen doen met de extra input van de retailers erbij."

 

"Er is meer overlapping dan ooit tussen leveranciers en retailers", vervolgt Luca Businaro. "Als industrietak staan we samen dan ook sterker in onze onderhandelingen en contacten met de Europese instellingen. We kijken er alvast naar uit om de komende maanden retailers als lid van de FESI te mogen verwelkomen en zijn blij dat Foot Locker Europe alvast het voorbeeld geeft."

 

65 miljard euro omzet

De algemene vergadering heeft meteen ook Lew Kimble, CEO en president van Foot Locker Europe, verkozen tot lid van de raad van bestuur. Tegelijk werd Guiherme Athia van Nike verkozen tot vicevoorzitter van de belangenvereniging.

 

De FESI, opgericht in 1960, heeft sinds 1994 haar kantoren in de Belliardstraat in Brussel en lobbyt bij Europa in naam van zo'n 1.800 bedrijven uit de sportsector. Die zijn goed voor een gezamenlijke omzet van meer dan 65 miljard euro.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).