Football Fan Shirt laat drager actie op het veld voelen | RetailDetail

Football Fan Shirt laat drager actie op het veld voelen

Football Fan Shirt laat drager actie op het veld voelen

Het bedrijf Weareable Experiments heeft een Football Fan Shirt ontwikkeld, dat drager door middel van haptische feedback alle gebeurtenissen op het veld moet laten voelen.

Haptische feedback

De shirts bevatten verschillende sensoren die allerhande acties op het veld kunnen doorgeven aan de drager, zoals corners, tackles, schoten op doel en doelpunten. De bedoeling is dat de lijn tussen speler en supporter zo grotendeels vervaagt. De Football Fan Shirt komt met een app, waarop de drager kan aanduiden welk team hij wil volgen tijdens de wedstrijd. Zodra de wedstrijd start, zal hij dan steevast kunnen voelen wat de spelers voelen.

 

“Wij zien het Football Fan Shirt als de vierde dimensie van entertainment. We verbinden de fan fysiek en digitaal met zijn favoriete team, op een manier die nooit eerder vertoond is.”

 

Wearable Experiments bracht eerder al gelijkaardige kleding uit die gebruikers moet helpen de juiste pose aan te houden tijdens yoga.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.