Forever 21 sluit flagshipstore in Amsterdam

Forever 21 sluit flagshipstore in Amsterdam

Forever 21 sluit flagshipstore in Amsterdam
Shutterstock

Forever 21 doet nog deze maand de deuren van zijn flagshipstore in Amsterdam definitief dicht. Door een reorganisatie komen meer dan honderd werknemers op straat te staan. De winkel in Rotterdam blijft wel gewoon draaien.

 

Over en uit na 4 jaar

Er gingen al langer geruchten over een mogelijke sluiting van de Amsterdamse winkel, en algemeen directeur Benjamin Colin heeft het nieuws van de reorganisatie nu zelf bevestigd via LinkedIn. Door de sluiting verliest een honderdtal medewerkers hun baan. Sommigen hebben volgens Colin al een nieuwe job gevonden: “Ik ben vastbesloten voor iedereen een nieuwe baan te vinden voor de winkel dichtgaat.”

 

Forever 21 opende iets meer dan vier jaar geleden zijn Amsterdamse winkel op een toplocatie in de Kalverstraat, met een winkeloppervlakte van 4.500 m². Het was meteen de allereerste Nederlandse vestiging van de Amerikaanse modeketen. Een jaar later landde Forever 21 ook in Rotterdam. 

 

Naar de reden van de sluiting blijft het gissen. Toen Forever 21 zich in 2016 uit België terugtrok en zijn Antwerpse vestiging sloot, klonk het dat de huurprijzen er te hoog waren. Mogelijk moet de verklaring voor de Amsterdamse sluiting ook in dezelfde richting gezocht worden.

 

Forever 21, dat zijn Europese hoofdkantoor in Breda heeft en een distributiecentrum in Bergen op Zoom, telt wereldwijd meer dan 800 winkels in 57 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.