Franse modeketen DDP sluit winkel in Sittard

Franse modeketen DDP sluit winkel in Sittard

De Franse modeketen DDP heeft zijn winkel in de binnenstad van Sittard gesloten. Die was nochtans pas acht maanden geleden geopend en was de eerste in Nederland. Het concern lijkt daarmee af te zien van Nederland als vestigingsland.

Uitstel of afstel voor verdere plannen?

De Franse modegroep is sinds 1996 actief en heeft inmiddels over meer dan 2000 verkooppunten in heel de wereld, verspreid over drie verschillende collecties in het middensegment: DDP Woman, DDP Mademoiselle en DDP Maroquinerie.

 

Vorig jaar besloot de keten in de Sittard met een Nederlandse pilootwinkel te beginnen, maar in Dagblad De Limburger vertelde Felix Meyer, vestigingsdirecteur van DDP in de Benelux, dat de omzet van de Limburgse vestiging van het begin af aan onder de verwachtingen was gebleven.

 

Met de sluiting van de DDP-winkel in Sittard zijn ook de plannen voor vestigingen in Maastricht, Heerlen, Venlo en Eindhoven op de lange baan geschoven. In België zijn er, naast de verkooppunten in winkels met een breder assortiment, drie DDP Woman-zaken in Mons, Kortrijk en Mechelen. In Luxemburg is er bovendien een DDP Woman-zaak in Pommerloch.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top