Franse Kiabi plant grote expansie in België | RetailDetail

Franse modeketen Kiabi plant grote expansie in België

Franse modeketen Kiabi plant grote expansie in België

De Franse modeketen Kiabi, die onlangs zijn eerste Belgische filiaal opende in winkelcentrum Docks Bruxsel, plant een grote expansie in België. De komende drie jaar wil ze twaalf winkels openen in ons land.

Tussen H&M en Primark

De tweede winkel van Kiabi staat alvast gepland voor het winkelcentrum Rive Gauche in Charleroi, dat in maart 2017 zijn deuren opent. In totaal wil de keten vier winkels in Brussel, twee in Antwerpen en eentje in steden als Gent, Luik, Namen, Charleroi en Louvain-La-Neuve. Waar de eerste nieuwe winkels openen, is afhankelijk van het aanbod en de huurprijzen.

 

Kiabi is dan ook op zoek naar relatief grote winkels, met een winkeloppervlakte tussen 1.500 en 2.000 m². Zelf wil het zich in België positioneren tussen het Zweedse H&M en het Ierse Primark.

 

De opening van de eerste winkel is alvast een succes: tijdens de eerste vier dagen kreeg Kiabi in Docks Bruxsel 25.000 klanten over de vloer en verkocht het 2,5 keer meer dan het zelf had gebudgetteerd. Dat heeft natuurlijk voor een groot stuk te maken met Docks Bruxsel zelf, dat nog maar pas de deuren opende en zo veel nieuwsgierigen trekt, maar het toont dat Kiabi ook in België de consument kan aanspreken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).