Franse Kiabi plant grote expansie in België | RetailDetail

Franse modeketen Kiabi plant grote expansie in België

Franse modeketen Kiabi plant grote expansie in België

De Franse modeketen Kiabi, die onlangs zijn eerste Belgische filiaal opende in winkelcentrum Docks Bruxsel, plant een grote expansie in België. De komende drie jaar wil ze twaalf winkels openen in ons land.

Tussen H&M en Primark

De tweede winkel van Kiabi staat alvast gepland voor het winkelcentrum Rive Gauche in Charleroi, dat in maart 2017 zijn deuren opent. In totaal wil de keten vier winkels in Brussel, twee in Antwerpen en eentje in steden als Gent, Luik, Namen, Charleroi en Louvain-La-Neuve. Waar de eerste nieuwe winkels openen, is afhankelijk van het aanbod en de huurprijzen.

 

Kiabi is dan ook op zoek naar relatief grote winkels, met een winkeloppervlakte tussen 1.500 en 2.000 m². Zelf wil het zich in België positioneren tussen het Zweedse H&M en het Ierse Primark.

 

De opening van de eerste winkel is alvast een succes: tijdens de eerste vier dagen kreeg Kiabi in Docks Bruxsel 25.000 klanten over de vloer en verkocht het 2,5 keer meer dan het zelf had gebudgetteerd. Dat heeft natuurlijk voor een groot stuk te maken met Docks Bruxsel zelf, dat nog maar pas de deuren opende en zo veel nieuwsgierigen trekt, maar het toont dat Kiabi ook in België de consument kan aanspreken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.