Franse shopping community Brandinvites opent in Nederland | RetailDetail

Franse shopping community Brandinvites opent in Nederland

Franse shopping community Brandinvites opent in Nederland
De Franse shopping community Showroomprivé heeft een Nederlandse dochter gelanceerd. Onder de naam Brandinvites is een besloten webshop voor leden geopend met onder meer afgeprijsde modeartikelen.

Dat meldt Textilia.nl. Brandinvites laat mensen zich inschrijven via mail, waarna ze regelmatig aanbiedingen toegestuurd krijgen. In het buitenland zijn dat er op dit moment zo'n 130 per maand. Het gaat niet alleen om kleding en modeaccessoires, maar ook om cosmetica, linnengoed, huishoudelijke artikelen en zaken als speelgoed, wijn en decoratieartikelen.

 

Showroomprivé is de nummer twee op de markt voor shopping community's in Europa. Afgelopen jaar boekte het bedrijf een omzet van 180 miljoen euro met 3,5 miljoen bestellingen. De opening van de Nederlandse dochter moet bijdragen tot een omzetgroei naar 280 miljoen euro; het streefdoel van de onderneming voor 2012. Wereldwijd heeft Showroomprivé tien miljoen geregistreerde gebruikers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).