Franse webspeler wil deel Nederlandse jeansmarkt | RetailDetail

Franse webspeler wil deel Nederlandse jeansmarkt

Franse webspeler wil deel Nederlandse jeansmarkt
De Franse online jeansverkoper Sojeans heeft zijn op Nederland gerichte webwinkel geopend. Via de domeinnaam Sojeans.nl worden vanaf vandaag meer dan vijfhonderd verschillende modellen spijkerbroeken aangeboden van 75 verschillende merken. Sojeans wil in heel Europa een paar procent van de jeansmarkt veroveren.

Sojeans is het initiatief van twee Fransmannen en het investeringsfonds 360 Capital Partners. Het bedrijf begon in februari in zes Europese landen, waaronder Frankrijk, Duitsland en België. Toen werd al aangekondigd dat men binnen enkele maanden ook in Nederland actief wil worden. De bestellingen worden gratis thuisbezorgd via DHL Express, waarbij klanten hun aankoop binnen dertig dagen kunnen retourneren.

 

De initiatiefnemers zijn overtuigd van het succes van hun nieuwe initiatief. Binnen vijf jaar wil de onderneming de omzet tot boven de honderd miljoen euro hebben getild. Spijkerbroeken worden op dit moment ook al volop online verkocht via andere webwinkels in mode en online warenhuizen. Sojeans stelt dat op dit moment voor zo'n 2,3 miljard euro per jaar aan spijkerbroeken wordt gekocht in Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.