Franse webspeler wil deel Nederlandse jeansmarkt

Franse webspeler wil deel Nederlandse jeansmarkt
De Franse online jeansverkoper Sojeans heeft zijn op Nederland gerichte webwinkel geopend. Via de domeinnaam Sojeans.nl worden vanaf vandaag meer dan vijfhonderd verschillende modellen spijkerbroeken aangeboden van 75 verschillende merken. Sojeans wil in heel Europa een paar procent van de jeansmarkt veroveren.

Sojeans is het initiatief van twee Fransmannen en het investeringsfonds 360 Capital Partners. Het bedrijf begon in februari in zes Europese landen, waaronder Frankrijk, Duitsland en België. Toen werd al aangekondigd dat men binnen enkele maanden ook in Nederland actief wil worden. De bestellingen worden gratis thuisbezorgd via DHL Express, waarbij klanten hun aankoop binnen dertig dagen kunnen retourneren.

 

De initiatiefnemers zijn overtuigd van het succes van hun nieuwe initiatief. Binnen vijf jaar wil de onderneming de omzet tot boven de honderd miljoen euro hebben getild. Spijkerbroeken worden op dit moment ook al volop online verkocht via andere webwinkels in mode en online warenhuizen. Sojeans stelt dat op dit moment voor zo'n 2,3 miljard euro per jaar aan spijkerbroeken wordt gekocht in Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top