Franse webspeler wil deel Nederlandse jeansmarkt

Franse webspeler wil deel Nederlandse jeansmarkt
De Franse online jeansverkoper Sojeans heeft zijn op Nederland gerichte webwinkel geopend. Via de domeinnaam Sojeans.nl worden vanaf vandaag meer dan vijfhonderd verschillende modellen spijkerbroeken aangeboden van 75 verschillende merken. Sojeans wil in heel Europa een paar procent van de jeansmarkt veroveren.

Sojeans is het initiatief van twee Fransmannen en het investeringsfonds 360 Capital Partners. Het bedrijf begon in februari in zes Europese landen, waaronder Frankrijk, Duitsland en België. Toen werd al aangekondigd dat men binnen enkele maanden ook in Nederland actief wil worden. De bestellingen worden gratis thuisbezorgd via DHL Express, waarbij klanten hun aankoop binnen dertig dagen kunnen retourneren.

 

De initiatiefnemers zijn overtuigd van het succes van hun nieuwe initiatief. Binnen vijf jaar wil de onderneming de omzet tot boven de honderd miljoen euro hebben getild. Spijkerbroeken worden op dit moment ook al volop online verkocht via andere webwinkels in mode en online warenhuizen. Sojeans stelt dat op dit moment voor zo'n 2,3 miljard euro per jaar aan spijkerbroeken wordt gekocht in Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht

13/11/2017

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Athleisure: ‘sporty chic’ in opmars

10/11/2017

Athleisure, de trend die sportkledij met doordeweekse outfits verzoent, heeft eigenhandig de Amerikaanse modesector uit het slop getrokken. Ook Europa volgt nu. Is het een hype of gaat athleisure het mode- en winkelbeeld bepalen?

Sterk derde kwartaal voor Adidas

10/11/2017

Sportkledingfabrikant Adidas heeft er een sterk derde kwartaal opzitten. De groei vertraagde dan wel ten opzichte van het vorige kwartaal, maar de operationele winst oversteeg de verwachtingen van analisten.

Back to top