Franse webspeler wil deel Nederlandse jeansmarkt

Franse webspeler wil deel Nederlandse jeansmarkt
De Franse online jeansverkoper Sojeans heeft zijn op Nederland gerichte webwinkel geopend. Via de domeinnaam Sojeans.nl worden vanaf vandaag meer dan vijfhonderd verschillende modellen spijkerbroeken aangeboden van 75 verschillende merken. Sojeans wil in heel Europa een paar procent van de jeansmarkt veroveren.

Sojeans is het initiatief van twee Fransmannen en het investeringsfonds 360 Capital Partners. Het bedrijf begon in februari in zes Europese landen, waaronder Frankrijk, Duitsland en België. Toen werd al aangekondigd dat men binnen enkele maanden ook in Nederland actief wil worden. De bestellingen worden gratis thuisbezorgd via DHL Express, waarbij klanten hun aankoop binnen dertig dagen kunnen retourneren.

 

De initiatiefnemers zijn overtuigd van het succes van hun nieuwe initiatief. Binnen vijf jaar wil de onderneming de omzet tot boven de honderd miljoen euro hebben getild. Spijkerbroeken worden op dit moment ook al volop online verkocht via andere webwinkels in mode en online warenhuizen. Sojeans stelt dat op dit moment voor zo'n 2,3 miljard euro per jaar aan spijkerbroeken wordt gekocht in Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Nordstrom lanceert winkel zonder stock

13/09/2017

Modeketen Nordstrom opent volgende maand in Los Angeles een nieuw concept, waar klanten enkel terecht kunnen voor advies en het passen van kleding. Aankopen kunnen dan later worden opgehaald bij de winkel.

Primark profiteert van zwakkere Britse economie

12/09/2017

De Ierse modeketen Primark profiteert momenteel van de zwakke Britse economie, waardoor moederbedrijf AB Foods de verwachtingen voor het volledige jaar optrekt. De keten zal ook verder blijven uitbreiden.

Back to top