Franse webspeler wil deel Nederlandse jeansmarkt

Franse webspeler wil deel Nederlandse jeansmarkt
De Franse online jeansverkoper Sojeans heeft zijn op Nederland gerichte webwinkel geopend. Via de domeinnaam Sojeans.nl worden vanaf vandaag meer dan vijfhonderd verschillende modellen spijkerbroeken aangeboden van 75 verschillende merken. Sojeans wil in heel Europa een paar procent van de jeansmarkt veroveren.

Sojeans is het initiatief van twee Fransmannen en het investeringsfonds 360 Capital Partners. Het bedrijf begon in februari in zes Europese landen, waaronder Frankrijk, Duitsland en België. Toen werd al aangekondigd dat men binnen enkele maanden ook in Nederland actief wil worden. De bestellingen worden gratis thuisbezorgd via DHL Express, waarbij klanten hun aankoop binnen dertig dagen kunnen retourneren.

 

De initiatiefnemers zijn overtuigd van het succes van hun nieuwe initiatief. Binnen vijf jaar wil de onderneming de omzet tot boven de honderd miljoen euro hebben getild. Spijkerbroeken worden op dit moment ook al volop online verkocht via andere webwinkels in mode en online warenhuizen. Sojeans stelt dat op dit moment voor zo'n 2,3 miljard euro per jaar aan spijkerbroeken wordt gekocht in Europa.

Tags: