Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger | RetailDetail

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Gebundeld tot sterker geheel

“De + staat voor meer, meer merken, meer aanbod, meer verhalen. Dat voel je zowel online als in de nieuwe concept stores. Online worden de krachten van beide verhalen voor het eerst gebundeld tot een sterker geheel. De nieuwe site van Fred + Ginger biedt voor kinderen en dames - naast de eigen collecties Fred & Ginger en GINGER - een gedurfde selectie van bekende merken, interessante nieuwkomers en een bijpassend lifestyle assortiment”, kondigt FNG het nieuwe concept in een persbericht aan.

 

De eerste conceptwinkels van Fred + Ginger zijn te vinden in Nieuwpoort en Dendermonde, binnenkort volgt ook Mechelen.

 

Fred & Ginger is een van de eerste labels van de FNG Groep en het is uit dat label dat ook GINGER is gegroeid. Beide collecties worden door hetzelfde team ontworpen en gaan dus uit van hetzelfde startpunt. Een combinatie van de twee labels in een nieuw concept is dus eerder een logisch gevolg dan een verrassende beslissing. Van GINGER zijn momenteel al winkels te vinden in Antwerpen, Gent, Hasselt en Leuven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Uitstel van betaling voor Men At Work

25/06/2018

Multimerkenketen Men At Work heeft van de rechtbank van Oost-Brabant uitstel van betaling gekregen. Er is ook een bewindvoerder aangesteld, die een overnemer moet zoeken. De fysieke winkels blijven voorlopig wel open.

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.