Fred & Ginger zoekt 15 miljoen euro om te groeien

Fred & Ginger zoekt 15 miljoen euro om te groeien

Het Belgische modehuis FNG Group wil via de uitgfite van obligaties een bedrag tussen de 10 en de 15 miljoen euro ophalen om zijn verdere groei te financieren. De beursgenoteerde groep boven merken als Fred & Ginger, Van Hassels, CKS en Baker Bridge maakt zich sterk voor het eerst de kaap van de 50 miljoen euro omzet te ronden wanneer FNG zijn boekjaar op 31 juli afsluit.

FNG Group presteert alvast prima: de voorbije 8 maanden (tot 31 maart 2012) realiseerde FNG een omzet van ruim 33 miljoen euro. Op jaarbasis bekeken overtreft de operationele omzet voor het eerst zelfs de kaap van de 50 miljoen euro, een stijging van net geen 20%. FNG realiseert de helft van zijn omzet via zijn 63 eigen concept stores, de andere helft via het wholesale-kanaal, dat ondertussen al 1.200 winkels als klant heeft.

E-commerce én Nederland

De Antwerpse groep heeft ambitieuze plannen: zo wil FNG Group nog een derde verkoopkanaal uitbouwen: de verkoop via het web, maar een concrete timing wordt nog niet vermeld. Tegelijk wil de groep serieus groeien in Nederland. FNG trok vijf jaar geleden de grens over en realiseert nu al 15% van zijn wholesale-omzet bij onze Noorderburen. De groep rolde er onlangs overigens ook zijn vierde concept, Baker Bridge, uit. "Dat nieuwe merk, volledig door een Nederlands stylingteam ontworpen, is zeer succesvol gestart en wordt in meer dan 200 multimerkzaken in Nederland en België verkocht."

Groeien kost echter geld, daarom wil managing director Dieter Penninckx nog vóór de zomer 10 tot 15 miljoen euro ophalen via een private uitgifte van een obligatielening. FNG Group heeft daartoe een mandaat gegeven aan zakenbank Degroof.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Luxegroep LVMH overtreft verwachtingen na derde kwartaal

10/10/2017

In de eerste drie kwartalen van zijn boekjaar heeft de Franse luxegroep LVMH de omzetverwachtingen weten te overtreffen. Het moederbedrijf van onder andere Louis Vuitton en Christian Dior groeide met 12% op vergelijkbare basis, tot 30,1 miljard euro.

Back to top