Fred & Ginger zoekt 15 miljoen euro om te groeien

Fred & Ginger zoekt 15 miljoen euro om te groeien

Het Belgische modehuis FNG Group wil via de uitgfite van obligaties een bedrag tussen de 10 en de 15 miljoen euro ophalen om zijn verdere groei te financieren. De beursgenoteerde groep boven merken als Fred & Ginger, Van Hassels, CKS en Baker Bridge maakt zich sterk voor het eerst de kaap van de 50 miljoen euro omzet te ronden wanneer FNG zijn boekjaar op 31 juli afsluit.

FNG Group presteert alvast prima: de voorbije 8 maanden (tot 31 maart 2012) realiseerde FNG een omzet van ruim 33 miljoen euro. Op jaarbasis bekeken overtreft de operationele omzet voor het eerst zelfs de kaap van de 50 miljoen euro, een stijging van net geen 20%. FNG realiseert de helft van zijn omzet via zijn 63 eigen concept stores, de andere helft via het wholesale-kanaal, dat ondertussen al 1.200 winkels als klant heeft.

E-commerce én Nederland

De Antwerpse groep heeft ambitieuze plannen: zo wil FNG Group nog een derde verkoopkanaal uitbouwen: de verkoop via het web, maar een concrete timing wordt nog niet vermeld. Tegelijk wil de groep serieus groeien in Nederland. FNG trok vijf jaar geleden de grens over en realiseert nu al 15% van zijn wholesale-omzet bij onze Noorderburen. De groep rolde er onlangs overigens ook zijn vierde concept, Baker Bridge, uit. "Dat nieuwe merk, volledig door een Nederlands stylingteam ontworpen, is zeer succesvol gestart en wordt in meer dan 200 multimerkzaken in Nederland en België verkocht."

Groeien kost echter geld, daarom wil managing director Dieter Penninckx nog vóór de zomer 10 tot 15 miljoen euro ophalen via een private uitgifte van een obligatielening. FNG Group heeft daartoe een mandaat gegeven aan zakenbank Degroof.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Back to top