French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep | RetailDetail

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep
Foto: Michaelpuche / Shutterstock.com

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

 

Brits lifestylemerk in Deense handen

Bestseller legt 26,77 miljoen euro (23,3 miljoen Britse pond) op tafel voor Toast Limited. In ruil daarvoor krijgt het de aandelen van oprichtersduo Jamie en Jessica Seaton in handen, die nog een minderheidsaandeel van 25 procent hadden, en de overige 75 procent aandelen van French Connection Group. French Connection krijgt voor zijn meerderheidsbelang naar verwachting zo’n 13,9 miljoen Britse pond (circa 16 miljoen euro). 


Het Deense Besteller versterkt met de overname nogmaals zijn macht op de Europese modemarkt: het in 1997 opgerichte lifestylemerk Toast heeft 13 eigen winkels in het Verenigd Koninkrijk en wordt verder zowel online als via de warenhuizen van John Lewis verkocht. Het premiummerk heeft vrouwenkleding, accessoires, nachtkleding en interieurdecoratie in het aanbod.

 

"Onder de indruk van het bedrijf"

“We zijn trots dat we Toast in onze Bestseller-familie mogen verwelkomen”, zegt Bestseller-eigenaar Anders Holch Povlsen. “Als moderetailers zijn we al een tijdje onder de indruk van het bedrijf, en onze bijeenkomsten met het managementteam hebben het potentieel bevestigd en gestaafd dat het een solide bedrijf is met stevige waarden en fantastische mensen.”


In het vorige boekjaar tot eind januari 2018 haalde Toast een omzet van 19 miljoen Britse pond (21,8 miljoen euro) met een winst van anderhalf miljoen pond. Bij Bestseller blijft de Britse retailer een zelfstandige eenheid, die nog steeds vanuit het Verenigd Koninkrijk zal worden gerund met de huidige medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

Ellis Gourmet Burger vindt nieuwe eigenaars

08/06/2018

Fastfoodholding Top Brands en investeerdersgroep Gimv zijn de nieuwe eigenaars van Ellis Gourmet Burger. Samen met medeoprichter Thierry Canetta willen ze de Belgische burgerketen verder helpen uitbreiden.