Friday en Superstar verdwijnen volledig uit Nederland | RetailDetail

Friday en Superstar verdwijnen volledig uit Nederland

Friday en Superstar verdwijnen volledig uit Nederland

De Nederlandse winkels van het Belgische Friday en de outlets van Superstar verdwijnen uit het straatbeeld. Friday gaat verder als merk en wordt toegevoegd aan de collectie van CKS, maar Superstar zal volledig verdwijnen.

Mismatch

Friday heeft momenteel twaalf winkels in Nederland, maar die verdwijnen binnenkort dus allemaal. Een deel van hen wordt gewoon gesloten, andere vestigingen worden omgebouwd naar CKS. Het is ook nog niet duidelijk wat er met het personeel zal gebeuren van de winkels die volgende maand de deuren sluiten.

 

Friday werd nog maar een half jaar geleden gelanceerd in Nederland. “Hoewel het merk Friday een duidelijk publiek aanspreekt – Friday blijft als merknaam bestaan, met succesvolle collecties in Nederland, België, Spanje en Frankrijk - is de lancering met een eigen formule in Nederland niet makkelijk geweest", laat CKS in een persbericht weten. “Enerzijds zaten de marktomstandigheden in het bewogen retailjaar 2016 niet mee, anderzijds moet erkend worden dat er een mismatch is tussen het eerder introverte merk en vaak te commerciële ligging van de ex-Superstar panden.”

 

Friday maakt samen met Superstar deel uit van de FNG Group en kwam ook in de winkels van Superstar terecht, toen FNG besloot om op te houden met die keten. Er waren wel nog enkele Superstar outlets, maar die sluiten nu dus ook definitief de deuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.