G-III Apparel Group neemt Donna Karan over | RetailDetail

G-III Apparel Group neemt Donna Karan over

G-III Apparel Group neemt Donna Karan over

Het modebedrijf Donna Karan wordt overgenomen door G-III Apparel Group. Donna Karan was tot nu toe in handen van luxebedrijf LVMH, maar wordt nu eigendom van de licentiehouder van merken als Calvin Klein en Tommy Hilfiger.

Tegenvallende resultaten

G-III Apparel Group zou voor de overname 650 miljoen dollar (600 miljoen euro) neertellen. Voor LVMH was een verkoop van Donna Karan, dat al enkele jaren minder succesvol was geworden, al langer bespreekbaar. Met de verkoop van Donna Karan wordt het bovendien waarschijnlijker dat LVMH binnenkort een plan zal aankondigen, waarin het een miljard dollar (910 miljoen euro) aan eigen aandelen zal terugkopen.

 

“Wanneer G-III ons benaderde over de aankoop van het merk, besloten we dat het juiste moment voor een verkoop was aangebroken”, zegt Toni Belloni, algemeen directeur bij LVMH. Vorig jaar vertrok oprichtster Donna Karan bij het modehuis en werden haar taken overgenomen door Maxwell Osborne en Dao-Yi Chow, maar ook die slaagden er niet in om de populariteit op te krikken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.